Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2744 ggr
[nettaahs]
0

Mask?

Om en katt är mager, äter dåligt, tappar päls (riktiga lurvtussar vart hon än legat) och spyr emellanåt, kan detta tyda på mask?

[nettaahs]
0

undrar också, vad tycker ni om Axilur? (medel mot mask)

krasivis
0

Ja, de här symptomen kan en katt som har mask ha. Axilur är ett utmärkt avmaskningsmedel. Min ena hund hade nyss mask och jag avmaskade då alla mina djur med Axilur.

[nettaahs]
0

Okey!! tack för en bra hjälp utan påhopp! =)

MonicaLagerquist
0

Jag skulle inte välja axilur som första val,Utan ge ett preparat som man ger bara en tablett av,Axliur är dessutom ett väldigt brett och ifta onödigt starkt preparat.

Stolt ägare till tre La permer

[nettaahs]
0

Vad rekommenderar du då? :)

MonicaLagerquist
2

Jag rekomenderar att man köper ett Kolla masken på Apoteket testar och ser vad det är för mask och avmaskar med det preparatet som labbet rekomenderar.

Stolt ägare till tre La permer

Jourhemmet
4

Om en katt avmagrar, ingen aptit och tappar stora tussar med päls så är det självklart veterinären som ska uppsökas.

Hawknestgrove
1

Ja, jag är benägen att hålla med #7 här. Bättre då att få en koll och då blir det ju vet som  rekommenderar avmaskningsmedel. Finns ju Stronghold, som katten inte ens behöver äta. Alltså ingen risk att han spyr upp det. En koll hos vet kostar ju inte mycket mer än Kolla masken. Bra grej, men på tok för dyr anser jag

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=228993

338 kr tycker jag är  väldigt dyrt. Ok, jag vet att det är inklusiver labprov och allt, men ändå…..

Hawknestgrove
0

[nettaahs]
0

Har iallafall köpt avmaskningsmedel nu, och är skapligt irriterad på vet. som jag betalat recept för men nåt recept har inte kommit in.. imorgon bokas tid hos en ny!

Hawknestgrove
0

Då får du reklamera det e-receptet. Du ska ju inte betala för nåt som inte kommit fram

Sunset_luna
0

Fy va dåligt att receptet ej kommit fram… Själv har ja alltid fått pappersrecept hos vet. de får man ju på en gång.

Jourhemmet
0

Veterinärer får ju inte skriva ut e-recept längre utan måste träffa djuret först. Jag skulle inte våga avmaska en katt som har de symtom du skriver. Varför bokar du inte ett besök hos veterinären, med katten?