Råd ang piller, kastrering
Kissen är nu ca 10 månader( och för ett fasligt liv om nätterna)
Tänkte ge henne p-piller ett tag och sen boka tid för kastrering. Vad tror ni om det, man hör så mycket negativt om p-pillren.. orolig
Sen, hur länge kan det ta innan de slutar vråla nätterna igenom när de fått sitt piller ;o
/Joline
Om hon inte ska användas i avel finns det ingen anledning att ge p-piller istället för att kastrera.
Sajtvärd Katter iFokus
Ring och boka tid för kastrering direkt. Håll henne inne tills det är gjort om hon är utekatt.
Det räcker inte med ett piller för att de ska sluta skrika, härda ut och beställ kastrering nästa vecka är mitt råd. en katt löper bara ca 1v

Tack för snabba svar.
Hur ofta löper katter då? Sexton år sen jag hade kattungar så jag minns ingenting hur det var o så. Blir de lugnare efter kastreringen oxå?
Mina honor löper varannan vecka (vanligt i min ras) men de kan vara allt från några dagars paus till veckor i mellan löp. De tätaste löp jag varit med om var löp 8 dagar, vila 4-5
De blir lugnare efter kastrering :)
Du kan ge p-piller för att bryta löpet men man brukar ge 4 piller i rad, ett per dag. Boka en tid för kastrering och få det gjort. Katten lider av att löpa och riskerar att få livmoderinflammation som kan vara dödlig.

Ojdå, Då ska vi boka en tid. Tack alla som hjälpt mej.