Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1060 ggr
Joline
0

Råd ang piller, kastrering

Kissen är nu ca 10 månader( och för ett fasligt liv om nätterna)

Tänkte ge henne p-piller ett tag och sen boka tid för kastrering. Vad tror ni om det, man hör så mycket negativt om p-pillren..    orolig

Sen, hur länge kan det ta innan de slutar vråla nätterna igenom när de fått sitt piller ;o

/Joline

OberonsMatte
5

Om hon inte ska användas i avel finns det ingen anledning att ge p-piller istället för att kastrera.

Sajtvärd Katter iFokus

line84
1

Ring och boka tid för kastrering direkt. Håll henne inne tills det är gjort om hon är utekatt.

annzoo
0

Det räcker inte med ett piller för att de ska sluta skrika, härda ut och beställ kastrering nästa vecka är mitt råd. en katt löper bara ca 1v

Joline
0

Tack för snabba svar.

Hur ofta löper katter då? Sexton år sen jag hade kattungar så jag minns ingenting hur det var o så. Blir de lugnare efter kastreringen oxå?

annzoo
0

Mina honor löper varannan vecka (vanligt i min ras) men de kan vara allt från några dagars paus till veckor i mellan löp. De tätaste löp jag varit med om var löp 8 dagar, vila 4-5

Sunset_luna
0

De blir lugnare efter kastrering :)

[sakring]
0

Du kan ge p-piller för att bryta löpet men  man brukar ge 4 piller i rad, ett per dag. Boka en tid för kastrering och få det gjort. Katten lider av att löpa och riskerar att få livmoderinflammation som kan vara dödlig.

Joline
2

Ojdå, Då ska vi boka en tid. Tack alla som hjälpt mej.