okastrerade katter
Jag behöver skriva av mig lite känner jag. Min sambos mormor som bor runt eskilstuna någonstans har ganska många katter, vad jag förstått. Jag har aldrig varit där själv, och har bara träffat mormodern en gång. Hon själv är rätt dålig och hon bor med sina två söner på ca 40år på en bondgård. Många utav katterna bor i laudgården. Ingen utav katterna är kastrerade och de får ungar huller om buller. De vet inte ens hur många kullar eller ungar det finns på gården för de verkar inte bry sig…Det är inavel hit och dit och de har haft pest där för ett tag sedan. Vet inte vad de gör med kattungarna, om de bara låter dem va…sambons mamma och moster har tagit hand om några varav en hade ögonskada. De har pratat med dem tidigare, men tydligen är det ingen mening att diskutera med dem för de lyssnar inte och de gör inget åt saken. P-piller har de fått "lite allt ibland" vad nu det innebär…jag blir s¨ledsen när jag hör sånt så kände att jag behövde skriva ett par rader….

kanske kan få hjälp av katthemmet/en i Eskilstuna för att fånga in och kastrera några av dem iallafall… Främst honorna.
Kan de hjälpa till med det? Det vore ju underbart för där föds bara fler och fler. De hade en kull i Januari tror jag och nu har de kull / kullar igen…

De kan säkert hjälpa till med fällor så de kan fångas in om de är vilda. De flesta katthemmen har inte gott om pengar, men de kanske kan hjälpa till med kastreringskostnaden (men jag vet inte, men i den bästa av världar)
Jo, förhoppningsvis…
Och en anmälan till länsstyrelsen går ju också.
Ja för det är klart brott mot § 16. de ska ha tillstånd. MEn anmäl du anonymt. För det där är vanvård av djur.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....