Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1395 ggr
ErikaAndersson
0

Katten kissar i sängen!

Våran nya katt kissar i sängen, han har varit utekatt innan, skrivit en tråd om honom innan kan länka den om ni vill läsa det sen innan.

Hur som helst så bor han på min brors gamla rum för att bli bekväm och inte vara rädd, där inne står en säng, som han använder som toalett! han har kissat i sängen ca 4 gånger, och var gång har vi tagit bort det som han kissar på (extramadrass & filt) och förra gången tog vi Kattsand som sög upp kisset, o la sanden i hans låda för att det skulle lukta kiss i den så han förhoppningsvis skulle gå på lådan.
Men icke, nu har han kissat i sängen igen!

Tips?

Josefa
0

Ta bort madrass och täcken och prova med att ställa kattlådan i sängen.

MonicaLagerquist
1

Vad har ni för låda?Vad har ni för sand?
Är det en katt som är van att kissa ute kan det hjälpa att lägga lite jord i lådan.

Stolt ägare till tre La permer

Jourhemmet
0

Fler lådor med mycket mycket klumpbildande sand. Och ta bort sängkläder och madrass tills han lärt sig.

ErikaAndersson
0

Nån vanlig sand, som blir klumpar när dom kissar..

Ska testa med jorden! :)

saga97
0

är den kastrerad eller markerar den eller kissar den bara? min bondkatt gjorde de tills vi kastrerade

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

ErikaAndersson
0

Han är kastrerad för ca 1 vecka sedan

Hawknestgrove
0

Ta bort hela sängen så länge, är mitt tips.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ErikaAndersson
0

Vi följde era tips, och han slutade kissa!
Efter ca en vecka kunde vi även börja ha öppet på hela ovanvåningen så han kunde gå ut ur sitt rum osv. Han började sova i min säng med mig, sen igår kväll kissade han i min säng istället! Och nyss kissade han i mina föräldrars säng, vad ska vi göra med honom?!

Känns ju lagom kul att ha en katt som inte får komma in på nått rum?

OberonsMatte
0

Hur många lådor har ni? Var är de? Vad är det i dem? Hur ofta rensas de?

Sajtvärd Katter iFokus

ErikaAndersson
0

Han har bara tillgång till"sitt rum" och hallen, mina föräldrars & mitt rum. Han har en låda där, den rensas så fort han använt den.

OberonsMatte
0

#10 Jag gissar att han behöver fler lådor, på olika ställen i de utrymmen han vistas i. När han känner sig mer hemma och trygg i sitt nya "revir" kan ni förmodligen minska antalet lådor till två stycken som står i närheten av varandra i endast ett rum.

Sanden bör vara lerbaserad, finkornig och klumpbildande. Viktigt är också att det är alltid är mycket sand i lådorna och att de rensas ofta så att de alltid är fräscha.

Lådorna bör vara helt öppna eller åtminstone utan luckor.

Sajtvärd Katter iFokus

ErikaAndersson
0

#11 tack! Ska testa

Thaeri
0

Kan tipsa om helt vanliga hyfsat djupa plastbackar, de är billigare än kattlådorna man köper på djuraffären, och det får plats mycket mer sand. Plus att mindre sand hamnar på golvet, oftast bara det lilla som förljer med tassarna.

Har man en sån brukar jag rekommendera att aldrig låta sandlagret gå under 10 cm, när det krypit ner till den nivån är det dags att fylla på ny.

Hawknestgrove
0

Lille kissen är ju otrygg… Det är därför han kissar i sängar, han vill blanda sina lukter med er. MEn ni får  hdelt sonika låta bli att låta honom komma upp i en säng.

eftersom han slutade kissa när du följde de första råden, så är det med all säkerhet otrygghet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....