Favoritgos?
Vad tycker era katter är det mysigaste goset med matte/husse? Var är det skönast att bli kliad? ^^
Mina föräldrars katt Simbas favorit är att bli rufsad i pälsen. ^^ Men att vara huvudkudde till lillmatte var inte heller så dåligt, när lillmatte fortfarande bodde hemma, alltså. Då spann hon också som en galning, och vi kunde ligga så i flera timmar.
Deras andra katt, Lakrids, för henne är det bara en sak som gäller - att bli struken längs morrhåren. Försöker man sig på något annat stoppar hon in huvudet under ens hand och tvingar en att stryka henne längs morrhåren i alla fall. =P
Min kisse Queena älskar när man kliar henne under hakan, då sträcker hon på sig så att hon blir lång som en giraff. Ibland kan det också vara mysigt att bli kliad på hakkanten, men under hakan är ändå bäst.
För min andra skatt, Eve, är pannan och nosryggen det absolut bästa. ^^ Att försiktigt strykas över ögonlocken är faktiskt också, knäppt nog, mycket uppskattat. Fast, det är klart. Att gosa med storasyster Queena är trots allt bäst.
De är alla så otroligt olika vad gäller favoritkel. Så vad tycker era katter är bäst?
(Bonusbild på grisarna tillsammans när de är som sötast. ;) Nej, Queena försöker inte bita ihjäl Eve, de bara sover så. =P)
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Gretas favorit är att bli kliad på huvudet. Gärna att man gnuggar ordentligt :P Och sheris favorit är under hakan. Då sträcker hon också ordentligt på sig och bara njuter. Dock tycker sheri det mesta är riktigt bra förutom att bli kliad för långt ner på ryggen.
Lova föredrar att man buffar med huvudet. Då blir hon så till sig att hon dregglar. Klia på huvudet funkar också mellan varven. Med andra ord kan man säga att alla typer av huvudgos funkar där.
Lia gillar också att bli kliad på huvudet men bli kliad på rumpan precis vid svansroten är också väldigt trevligt och hon spinner som en tok ibland.
Lukas spinner som en galning bara jag nuddar vid honom och han älskar att gosa. Om han skulle ha någon favorit så är det nog magen, men han struntar liksom i vart jag kliar så länge jag har fingrarna i pälsen på honom.
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
Lynx gillar att bli kliad bakom öronen, och på huvudet. Han gillar när man "smeker" hans kind med sin egen kind. Jättegulligt 
pekfingret bakom örat och tummen halvvägs under hakan.. o sen nypklappar man :P haha. båda katterna gillar det. En av dom gillar även när man tar hela handflatan och smeker henne över hela huvudet. Gärna så pass hårt att ögonen dras ut och hon inte ser riktigt klok ut.