Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2734 ggr
Rafflan
0

Katt som bits?

Liten fundering bara, när jag gosar med Ninja eller om jag gosat och slutar så öppnar han liksom munen för att "bita" mig, det gör inte ont och han gör det liksom långsamt så oftast hinner jag se det eller reagera när jag känner ena tanden slå emot min hand.

Undrar om det är nåt sätt för katter att klia tillbaka eller nåt?

Han biter liksom inte för att han är arg eller för att han vill leka och gör det bara när vi gosar eller när jag ignorerar honom ;)

cosmonita
0

Han vill nog att du fortsätter att klia och visar det med munnen

Lynxkissen
0

Han gillar nog det du gör och som sagt, vill att du ska fortsätta och försöker visa det för dig :)

Hanna
0

Så har min katt också gjort ett par ggr. Så nu fick man svar på det :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Rafflan
0

Okej, gör han gör det även när jag kliar då vrider han på huvudet och "biter" mig :P

Lusthan
1

Lovebite, :-) Har en sån här hemma. Hon är så gosig att hon inte vet vart hon ska ta vägen då tar hon tag i mig med tänderna. En gång bet hon mig i rumpan… :-)

Rafflan
0

#5 haha XD
Jo han är verkligen gosig, men inte ok att bita matte i tid och otid ;)

Lynxkissen
0

en kisse vi hade dreglade så mycket att det droppade när han kelade x)

Lusthan
0

Nä det är ju inte okej faktiskt. Läskigast är när hon biter mig i armhålan, då är man inte beredd. Hon biter dock aldrig riktigt utan bara stoppar in nåt i munnen. Ibland är det boken, mobilen eller nån av mina kroppsdelar. :-)

katterna
0

Min ena katt älskar också att nafsa på fingrarna när man kelar. Dock verkar hon inte veta var gränsen går mellan att nafsa fint eller nafsa hårt. Ibland gör hon så hårt så man skriker aj rätt ut så hon släpper. Har också hänt hon råkat bita precis igenom huden så det börjat blöda. Det är när hon får tag i fingret med huggtänderna som det gör som ondast. Likadant om vi busar och jag tetas med henne och hon biter mig, då biter hon precis som hon dödar handen. Hon hugger tag och skakar handen med huvudet. Och då skriker man så ont det gör. Mina två andra nafsar fint och inte alls så hårt som hon gör.

nottheonly
0

Haha en av mina katter bits också när man gosar med henne, det är typ när hon är jättegosig och blir busig samtidigt eller något.. Flört

cosmonita
0

#9 Fast då har det ju övergått till något annat.

Katter som bara markerar med tänderna när man kliar dem vill nog bara säga att de vill fortsätta bli kliade men det ska ju inte göra ont eller övergå till något aggressivt.

Snurpan79
0

#7 Min ena honkatt gör precis likadant när hon blir så där super super kelig. :)

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

katterna
0

#11. Jag har inte upplevt att det övergår till aggressivitet när vi kelar. Men att hon tar i för hårt när fingret kommer på huggtänderna. Men hon går Lite överstyr när man tetas med henne när hon är på bus humör. Precis som att hon tar leken på fullaste allvar och ser min hand som ett byte och så hugger hon tag och skakar den. Hon är mycket för jakt eller hur man ska säga. När hon var mindre älska hon att leka med leksaks möss och skaka dem med. Och när vi leker med laserpekare så jagar hon inte den som mina andra katter. Utan lasern ska gömmas bakom gardinen tex så hon ser den på andra sidan av gardinen och så smyger hon på den, och till sist tar hon ett språng och försöker ta den. Hon är inte alls intresserad att bara jaga den som dem andra. Utan det ska va jakt precis som när dem jagar byten.

[AndreaPirlo92]
0

haha min katt gör likadant. Biter mig för att sedan slickar på handen. Har hört det kallas kärleksbett? Skrattande