Kattmat gratis.
Jag hittade en länk till en sajt där man kan beställa gratis kattmat från Bilanx.
Tänkte bara dela med mig.
http://www.webropol.com/P.aspx?id=411891&cid=47069520
HA d
Olebole
http://www.konferens24.se/

tack =) har gått in o provat

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fast Bilanax är ju inte något foder som jag ens skulle tänka mig att ge mina katter.Ett skitfoder rent ut sagt.
Stolt ägare till tre La permer

ska inte byta till det bara prova det och det e ju inte hela världen.. brukar använda provpåsar som extra gott till katterna.. de har sitt orginalfoder o det ska de fortsätta med.
Håller med Monica, skulle inte ens ge som kattgodis. just pga innehållet
Hej
Tack för kommentarerna.
Vad är det för fel på Bilanx fodret? Katterna tycktes gilla det.
Ole
http://www.konferens24.se/
Bilanx chicken är ett utav det bättre i matvarubutik. Så det är inte alls någon fara att ge som godis. Många utav RC, Hill´s är sämre i innehåll än Bilanx.
Klaga kan man ju alltid. Ge inte bilanx som vardagsfoder bara.
33 % kött, 32 % protein, 89 % animaliskt proetin.
Orkar inte kolla länken men är det dessutom inte rätt små påsar? Dvs "godispåse"?
Ursäkta att jag lägger mig i, men till kommentarer gjorda av: #2, #4 och #7.
Ni verkar ju vara fint insatta i det här med kattfoder. Ni kanske kan nämna ett foder som har högre andel animaliskt protein än Bilanx Chicken? Alltså högre än 88,5% av proteinet som är av animaliskt ursprung.
Tack snälla på förhand!!!
//K

#8 Ett föder som innehåller 33% kött till ett djur som är till 100 % köttätare.
Är det inte ett argument som säger varför jag inte skulle ge det till mina katter.
Stolt ägare till tre La permer
För många år sen när Lili & Sussi var djurombudsmän (90-talet) så gjorde de och någon veterinär reklam för Bilanx på tv jämt, där de sa att Bilanx förebyggde urinsten hos kasterade hankatter.
Dum som jag var så gick jag på det, de var ju djurombudsmän och dessutom medverkade en veterinär. Så jag köpte Bilanx och min kastrerade perserhane riktigt älskade fodret! Något halvår senare började han gå runt och droppa, verkade ha ont och kunde inte kissa… När vi kom till veterinären så visade det sig att han hade stora urinstenar som blockerade hela urinröret så det blev omeddelbar operation då en stor sten satt helt fast. Min veterinär frågade vad han fick för mat och jag svarade att han fick Bilanx och Mjau burkmat. Enligt min vet så kunde jag lika gärna mata katten med småsten som med det torrfodret.
Sen dess har jag inte ens tittat åt de påsarna i butiken och skulle aldrig ens ge det om jag så fick en hel pall gratis!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#9. Du svarade inte på hennes fråga.
#8 Carnia Lynx har 96 % animaliskt protein. Många av de foder som överlag har en hög kötthalt, som Porta 21 (budget), Carnia Lynx eller Applaws, så blir det ofta "automatiskt" en hög andel animaliskt protein OCH animaliska fetter. Orkar inte kolla upp exakt vilken mängd de fodrerna ligger på gällande andel animaliskt proetin i alla fall, men det är inte heller något man ska stirra sig blind på. Fodret som helhet ska se bra ut och de gör de tre jag nämnde :). Om man är into torrfoder då… Blötmat eller barf får ju överlägset bättre värden.
#10. Låt mig gissa, rekommenderade din veterinär dig sedan ett av sina egna UTMÄRKTA märken så som Royal Canin?
90 % av alla veterinärer verkar tro att foder man köper i butik = dåliga och de foder de får gå på föreläsningar om = bra. Din veterinär kan ju vara ett undantag, då Bilanx - helt korrekt - knappast är något av de bättre fodren på marknaden. Men Bilanx är i alla fall inte vare sig Whiskas eller Friskis eller Mjau torrfoder, vilka slåss om att vara sämst med under 20 % kött.

Står det på alla foder hur mycket animaliskt protein det är i? Jag hittar ingenting sånt när jag letar.
#11 Först stod han på Specific en tid och sen kommer jag inte ihåg vad jag gav honom. Det här var som sagt på 90-talet;) Han blev inte sjuk nåt mer iaf förrän 2003 när han fick en hjärnblädning och jag fick ta bort honom.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#12. Nej det gör det inte. I Bilanx fall tror jag att det har att göra med att fodret har en rätt hög andel animaliskt protein (och en hyfsat medel/låg andel kött) så de väljer att "skryta" med just andelen animaliskt protein :).
#14. Och från var tror du det animaliska proteinet kommer från?
Hög andel animaliskt protein och du säger bara "hyfsat/medel/låg" andel kött? För din info så kommer alltid animaliskt protein från en animalisk källa = bäst för din katt.
Jag tycker att vi kan fråga oss varför det bara är en liten nordisk producent som vågar skriva ut detta på påsen????? Ja kanske för att skryta, men antagligen för att visa hur mycket kött det innehåller i förhållandet till priset?
Kanske just bara för debatter på kattforum som har stora sakfel?
Jag har skrivit till flera producenter (inkl.alla multinationella jättar) och jag får inga svar. Jag tolkar det som att proteinet inte övervägande har animalisk härkomst. Kan inte se någon annan anledning. Kan du??
//K

Kan säga att det här gjorde mig otroligt förvirrad om vad som är bra eller dåligt torrfoder.
#15. Vad vill du få fram?
Foder innehåller även fett och detta kan vara antingen animaliskt eller vegetabiliskt. Om man utgår från att djuren ska äta KÖTT så ska de alltså även äta animaliska fetter och då är det inte alls lika relevant att prata om "hur mycket animaliskt protein som finns i ett foder". Det relevanta är att prata om hur stor andel köttprodukter/köttbiprodukter som finns ÖVERLAG.
Bilanx har ju 33 % kött. Mjau har 16 % kött. Carnia Lynx har 86 % kött/köttbiprodukter och 96 % animaliskt protein. Av de foder jag nämnde är alltså mjau torrfoder dåligt och carnia lynx bra, bilanx ett mellanting. Jag tycker att ett foder med hög andel kött/köttbiprodukter bör ha minst 70 %, medel är 40/50% och under 30 % är låg. Fortfarande svårt att förstå? Bilanx må ha 89 % animaliskt protein - men det innehåller ju ändå inte mer än 33 % kött!
Vi har gett katterna Bilanx och jag tycker det är onödigt att folk gnäller på det som vore det det värsta i världen. Det är det inte. Men när vi kunde köpa ett bättre foder så gjorde vi det och så beställde vi en liten gratis bilanxpåse som klickergodis. Har tidigare haft RC-kastrat torrisar som godis. Katterna älskar det, men jag vill inte ge det som vardagsmat då det innehåller lite för mycket spannmål för min del. Porta 21 kostar lika mycket som Bilanx och innehåller mer kött :)
Ja jag beställde i alla fall, jag har ju tre katter som kan få sånt som godis ifall det passar
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#18. Vi har använt det i aktiveringsbollar då fodret luktar rätt mycket (jag upplever det som att katterna blir mer taggade att få ut fodret om det luktar mer). Vet inte om du har sådana hemma men det var en hit i alla fall :).
Samma om man vill locka dem vid klickerträning.
Tips till er som vill använda det som godis.

#17 Menar du mjaus torrfoder? Det var inte mycket
i går gjorde jag en beställning på zooplus, och jag hade poäng som räckte till en aktivitetsplatta för hund. Också sånt man kan gömma torrfoder i.
#20. Förlåt, vet inte riktigt varifrån jag fått den siffran. Minst 16 % kött ska det vara i alla fall.
Mjau köttgille:
Spannmål, kött och köttbiprodukter (färsk svensk kyckling 4 %, köttmjöl 10,9 %), oljor och fetter, vegetabiliska proteinextrakt, fisk och fiskprodukter, mineraler, jäst.
#21. Ja sådana funkar ju också ^^. Har en själv.
ska bli kul att testa den.