Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1495 ggr
gubborna
3

Min älskade Sheldon!

Hejsan allihopa! Jag tänkte berätta om min katt Sheldons start i livet och lägga in lite bilder. Dela med mig av glädjen helt enkelt!
Jag skriver detta även med Sheldon liggandes på min mage, haha.

Han föddes i September 2011 och hade fem andra syskon. Då deras mamma inte kunde få fram någon mjölk så fick ägaren mata dem med pipett och ersättningsmjölk.
Då det är en bekant till mig så försökte jag hjälpa till så mycket jag kunde, även mina andra familjemedlemmar.
Efter en vecka så hamnade tre av kattungarna i koma och dog snart därefter, medan mamman höll sig undan från de små.
Det sved otroligt i hjärtat att behöva begrava dem.
Så var det tre kvar, den ena, lille svart vit randiga killen som var både minst och kallast, låg helt stilla utan att stänga sina ögon och kunde inte svälja mjölken, det är Sheldon.
Jag satt med de tre långa stunder i tjocka filtar för att försöka värma dem.
Den störste av dem dog efter tre veckor, efter att ha lekt runt med sina pyttesmå syskon så hittades han en dag i sin kattbädd helt livlös.
När det hade gått fem veckor så tog jag beslutet om att adoptera en av katterna, då ägaren hade bestämt sig för att behålla en av dem, om någon av dem överlevde.
Jag döpte den lille killen till Sheldon och försåg honom med bra mat, leksaker och bäddar och tillbringade de första två veckorna med honom utan att lämna hemmet längre tid än en timme och lät honom sova runt min hals varje natt. 
Eftersom han var så undernärd så hade han knappt något hår på svansen eller på sina ben och såg ganska så bräcklig ut. Men efter rådgivning från veterinär som förklarade att jag skulle ge vitaminer och bra foder så skulle allt lösa sig, så fick Sheldon en väldigt fin, glansig och fyllig päls!

Nu är Sheldon 6 månader och han följer varje fotsteg jag tar. Även om jag ska på toaletten så krafsar han på dörren. Om han inte sover på mig så sover han bredvid mig. 
Han pratar med mig ofta, jamar lite då och då när han vill mysa, busa eller ha lite godis.
När vi myser så ser han till att han tvättar mina kinder och haka ordentligt och om jag försöker dra bort huvudet så tar han sina tassar för att hålla mig stilla och om jag slutar klappa honom och han vill bli ännu mer klappad så tar han sin lilla tass och lägger den på min näsa.

Han är min största kärlek här i livet!

gubborna
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kattungen Sheldon, första veckan hemma hos mig.

gubborna
0

Liten Sheldon.

gubborna
1

Första dagen hemma hos mig.

gubborna
1

Såhär kan man sova

gubborna
1

Man ska bre ut sig!

gubborna
1

"sluta inte dååå"

gubborna
1

Myser och blir tvättad

gubborna
1

På balkongen finns katträdet, där är det bäst att chilla!

EmelieGustavsson
0

Åh så fin! :D

gubborna
0

#9 Tack :D *Solt förälder* Haha

Lusthan
0

Vilket charmtroll, jättefin är han och verkar vara en riktig myskatt.

gubborna
0

#11 Åh tack :) Ja han är så väldigt mysig :)

[Highonbluetomorrows]
0

Älskar lilla magen i #5. Vacker katt :)

Har han kommit upp i bra hull nu?

[helenal]
0

vilken solskenshistoria:) vad fin han är! antar att han trivs som ensamkatt, han vill nog inte dela dig med någon;)

Snurpan79
0

Super charmig misse ser du ut att ha. Han verkar vara en riktig livsnjutare och vem unnar honom inte det efter en lite motig start på livet. :) Ta hand om varandra.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[sakring]
0

Han förefaller att ha fått det väldigt bra vill jag lova.

mitzerl
0

#6 Vilken underbar bild!!! Glad Den skulle passa i typ fototävlingar och så, verkligen i klass med att förstora och rama in. Helt underbart samspel mellan katt och människa. Glad

mitzerl
0

Och grattis till katten förresten, glömde jag ju att säga! Han verkar ju vara en riktig myspropp. Kyss

gubborna
0

#13 Ja han har verkligen fått fin päls, märkte inte förrän någon månad sedan att han är väldigt långhårig men att det kom relativt sent, svansen är hur hullig och mysig som helst!

#14 Nej verkligen inte, han testar gränserna på alla som kommer in haha.

#15 #16 #17 Tack tack :D