Äter inte maten
Min katt vill inte äta maten jag köper. Har testat olika sorter (blötmat) men hon bara luktar, skrapar med tassarna på golvet och går därifrån. "Hård mat" äter hon däremot. Jag är orolig att hon inte är tillräckligt mätt för hon tigger alltid när jag äter mat eller står i köket. Men hon är nyligen kastrerad så hon har gått upp lite i vikt ändå. Kan hon klara sig på hårda pulor?
Vad får hon för torrfoder då? Vad har du provat för blötmat?
Hon får blandat, ibland Whiskas, Friskies och de lite dyrare sorterna. Har provat all blötmat nästan :) Pussy, whiskas, sheeba…
Köp mjau blötmat och prova, vill du att katten ska äta torrfoder åk till djuraffären och kolla efter James bellowed (heter den så?! Har jordens huvudvärk så jag är lite förvirrad), eller Eukanuba och köp det till din katt. Torrfoder köper du inte i den vanliga butiken. Däremot så är mjau blötmat jättebra. Kolla i nån lite större affär som Willys, Citygross eller Ica Maxi så kan du hitta anka i sås och lite sånt. Annars finns också Bozita blötmat på exempelvis Granngården, där kan du köpa ren och hare och sånt kul som katten kan gilla. Undvik dock fisk och skaldjur då det är allergiframkallande och för mycket magnesium i bland annat. Då kommer nog katten börja äta. Gör den inte det så är det tvångsmata och veterinär som gäller…
Har redan testat Mjau blötmat men det äter hon inte heller. Kan hon inte klara sig på endast torrfoder? Har en bekant som bara ger sina katter det och blötmat någon gång ibland…

Skulle jag ha torrfoder hemma i huset så skulle minst tre av mina katter vägra att äta sin älskade blötmat.Torrfodret är sprutat med doft och smakämnen så att det ska bli extre gott och locka katten att äta.
Jag anser inte att torrfoder är fullvärdig kost till ett från början ökenlevande djur som till 100% är köttätare.
Katten har dålíga törst-reflexer och känsliga njurar.
Stolt ägare till tre La permer
Inte så konstigt att katten ständigt är hungrig när du lyckas pricka rätt med att köpa de absolut sämsta fodren som finns för katt. De märken du räknade upp innehåller nästan bara spannmål och det är bara bukfylla och inget katten kan ta upp.
Köp ett kvalitetsfoder i zoobutiken så ska du se att hon håller sig mätt längre. En katt är köttätare och inte en ko
När du ändå är i zoobutiken så prova att köpa hem Bozita blötmat.

Mina katter får torrfoder och de klarar sig bra på det om det är ett bra torrfoder jag har porta 21 sensible till mina