Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1713 ggr
VilmaKristina
0

Katt försvunnen :(

Vår lilla Stina var ute på en kvälls kiss samt intresse för den äldre katten och nu är hon borta :(

Hon är liten, 2 år men liten som en kattunge, extremt korkad.

Hon kan ha blivit tagen av en räv ;(

SNÄLLA JAG BER DIG LILL-STINA KOM HEM ;(

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

OberonsMatte
0

Nej, jag tror knappast att hon har blivit tagen av någon räv. Är hon en van utekatt? Hur länge har hon varit borta?

Sajtvärd Katter iFokus

VilmaKristina
0

Vår förra katt har blivit biten av en räv, vi bor nära en stor skog med farliga djur.

Hon är van, hon är ute alla årstider förutom på vintern då hon avskyr kyla, hon har inte utvecklat vinter päls någon gång.

Det ar ljust hon försvann, timmar.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

OberonsMatte
0

Gå ut med jämna mellanrum och locka på henne med lugn röst. Hon kommer säkert fram till slut om hon känner till omgivningarna.

Sajtvärd Katter iFokus

VilmaKristina
0

Tyvärr är våran familj inte duktiga på att skrika och samtidigt låta lugn, hon är halv döv och är frusen vid det här laget.

annzoo
3

Jag förstår inte varför man har en halvdövkatt som utekatt på ett ställe där farliga rovdjur finns…

ett tips gå ut och sök katten=)

VilmaKristina
0

Hon får bara vara ute när det är ljust och vi är hemma, min bror är ute och letar, jag är dessvärre mörkrädd så jag tar korta ''pass''.

OberonsMatte
0

#3 Om ni skriker kommer ni bara att skrämma henne. Bor ni i skogen hörs ni troligen utan att skrika, även om hon är "halvdöv".

Sajtvärd Katter iFokus

VilmaKristina
0

Vi bor nära en skog, bakom en kulle finns det en skog.

OberonsMatte
3

Om hon bara är van vid dagsljus kan hon uppleva mörkret som både läskigt och spännande och därför hålla sig gömd. Om ni lyser med en ficklampa i omgivningarna kan ni se hennes ögon reflekteras av ljuset om hon är där i mörkret.

Sajtvärd Katter iFokus

VilmaKristina
0

Nu har jag och min bror varit ute i en halv timma i kvarteret, ingenting..

annzoo
0

#10 mest troligen är hon i skogen, leta där istället

VilmaKristina
0

Vi väntar och ser just nu

VilmaKristina
0

Mellan mobil och dator har vi startat ett video samtal på skype så vi ser om snuttan kommer

annzoo
0

lite nyfiken hur ska de synas om katten kommer in?

Hanna
0

Kanske ställt datorn/mobilen mot trappan/fönster eller liknande?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

VilmaKristina
0

Var kanske inte tydlig, men jag och min bror sitter i hans rum och hans mobil som då är i video står mot fönstret så man ser om katten hoppas upp på räcket vid dörren, och vi ser igenom och om hon går på gången.

Rafflan
0

Är hon okastrerad? för då kan hon ju leta hane.

Annars tycker jag du kan vara lugn, inte farligt kallt ute nu på nätterna, så katterna klarar sig bra och många katter klarar sig instintikvt mot vilda djur :)

VilmaKristina
0

Kastrerad är hon sen länge

Rafflan
0

Vårkänslor kanske? på vift och upptäcker livet :)

Tror du kan vara ganska lugn, gå lite i skogen och locka på henne, men hon kommer nog hem när hon känner för det om hon är van utekatt :)

VilmaKristina
0

Det är det att hon är korkad, inavel och sånt där.

:(

Rafflan
0

#20 inte är hon korkad, och inavel leder inte till att dem blir korkade :P

VilmaKristina
0

Hon är faktiskt korkad, men hennes söt het visar inte det :/

annzoo
0

#22 hur har du konstaterat att hon är korkad, finns det något speciellt test?

VilmaKristina
0

Hennes beteende visar det tydligt, men just nu orkar jag inte diskutera sådär om henne, ska snart ner och sätta lappar vid ställen.

http://www.lindenytt.com/page/marknad/efterlyst/visa.asp?id=1656&ord=&sida=1&minimalinfo=

OberonsMatte
0

Kan hon ha blivit instängd någonstans så kolla alla sådana utrymmen noga.

Sajtvärd Katter iFokus

VilmaKristina
0

Vi har kollat inne hos grannarna, och om hon har blivitn instängd hoppas vi att hon hittas snart

Hawknestgrove
0

har du varit inne på kattpolisen i fokus? Där får du många tips..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

UlrikaD
0

Har hon kommit tillbaka ännu?

VilmaKristina
5

Ja, har varit för upptagen med henne för att meddela det xD

Grannarna hade kollat i deras garage förut men när dom skulle ställa in bilen kommer lilla gumman springande, dom och min familj grät över lyckan ♥

UlrikaD
0

Härligt att höra!Skrattande

Hawknestgrove
0

men så skönt…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....