Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 984 ggr
iampinkbear
0

Avelsplaner 2012

Jag kände mig inspirerad av både Norsk Skogkatt iFokus och en tråd på Kattforum så nu ställer jag frågan även här till alla uppfödare: vad har ni planerat för i år?

Vilka nya hanar och honor och vilka spännande kombinationer har vi att se fram emot under 2012? Skrattande

MonicaLagerquist
0

Oj jag har massor av planer för i år.

Cissi min vita La Perm ska paras med min svarttabby La perm hane Måsen.Det är klart med hälostester och kontrollavelstillstånd.

Extra spännande eftersom att det blir F3-or.

Sen ska Måsen även få dejta min kanelpaddstickade KombiSmart.

Just nu har Q sin andra och det som var tänkt sista kull.Nu har jag planerat om och hon kommer att paras så snart hennes blivande dejt växt på sig och hälsotestats.Han är bara fem månader så det dröjer ju ett tag till.

Stolt ägare till tre La permer

iampinkbear
0

#1: Spännande! :D

Jag har precis tingat min första avelshona, S*Tebasiles Diamina så jag ägnar nog året åt att njuta av henne som kattunge, ställer säkert ut henne ett par, tre gånger och håller utkik efter passande killar. Sedan kanske jag avslutar med att HCM-scanna henne runt nästa årsskifte.

Inte de roligaste delarna av avelsarbetet men ändå något för mig som är helt ny. ;)

annzoo
0

Min hane är tänkt att bli pappa till sin första kull och då kommer de att kunna bli prickiga och ev snöleoparder (beror på om mamman är bärare ) :D

EddaM
0

Jag hoppas att en kull bakas i magen på min hona S*Luddhuvet´z I Gotta Feeling eller Lilla Blå som hon kallas. Hanen heter S*Utblicken´s Naxos. Det kan bli: Blå och svarta sköldpaddor. Svarta eller blåa hanar. Med eller utan mönster och med eller utan vitt. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z