Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 966 ggr
Lynxkissen
0

klickerträning

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte lägga upp en film på några tricks jag lärt min kisse. Då hade jag tränat i ca 2 veckor Glad

UlrikaD
1

Varför klickar du två gånger?

Klicka en gång vid utfört beteende och håll klickern längre från kattens öra. Det kan störa rejält.

Lynxkissen
0

#1 okej, läste i en bok om katter att man skulle klicka en gång när katten gjorde rätt och en gång igen när den får belöningen

UlrikaD
0

#2 Nej, klicket ÄR belöningen. Du klickar i exakt samma ögonblick katten gör momentet rätt, och sen ger du belöningen.

Och sen, ha klickern längre bort från katten, de har känsliga öron.

Det finns faktiskt klickerträning.ifokus. Gå in där och läs lite, där kan du få massa tips och råd:)

Lynxkissen
1

#3 Okej tack så mycket ska tänka på det Flört hade aldrig klickertränat innan x)

UlrikaD
0

#4 Det är jättekul:)

Men som sagt, det finns massa tips och råd inne på klickerträning.ifokus.

Vill du läsa bra böcker om klickerträning så köp böcker av Karen Pryor. Du lär dig massor:)

AgnetaB
0

Vad duktig han är på så kort tid!

Jag har aldrig riktigt förstått detta med klicker, verkar bara vara ett till moment att hålla reda på? Jag säger bara sitt, ligg mm till mina.

Lynxkissen
0

#5 tack för tipsen!

#6 ja, visst är han :) han spinner under tiden också, verkar som han tycker det är kul :)

Jaha, jag testa utan, men han fokuserade inte då för då var det så mycket annat han lyssnade på men det är säkert olika :)

Vad kan dina kissar för trix mer?

AgnetaB
0

#7 Jag börjar alltid med att lära mina sitt för är enkelt. Sedan kan de stå o har hållit på med ligg men har haft en dålig katt så tappat sugen.

Jag har 4 katter o när jag tränar så är alla entusiastiska o ska vara med så jag har full sjå. Jag säger namnet på katten o sedan vad den ska göra men inte så enkelt då alla vill  samtidigt.

Har föresten provat snurra på en katt, som du också gjorde o gick bra.

Finns ju massa kul att lära dem om man tittar på videos, ser så kul ut o de är så duktiga. Jag  har ju hästar också o katterna är lättare att träna tror jag.

Lynxkissen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 Jaha, ja det måste vara jättesvårt att ha kontrollen om man har en massa kissemissar som vill på en gång :)

Det finns ju egentligen hur mycket som helst att lära dem men ibland blir man tom på ideér. Jag hitta denna video och blev mycket inspirerad:

AgnetaB
0

#9 ja den videon är bra.Finns ju även ena annan med en yngre tjej som har en typ 4mån kattunge som kör en agilitybana i full fart.De är också duktiga .

Lynxkissen
0

#10 väldigt roligt att hämta inspiration från Glad Jaha, då måste jag se den :)

AgnetaB
0

#11 vet ej hur man får tag i den men tror den var i någon tråd här.