Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 897 ggr
htt
0

När 2 blir 3?

Vi har 2 katter för tillfället, två tjejer på 2 och 4 år. Båda är kastrerade och de är bästa vänner, verkligen jättetighta. 

Jag har lite smått börjat fundera på ytterligare en katt till hösten eller nästa år, men är lite orolig att den underbara stämningen här hemma kommer störas i och med en till flockmedlem.

Är mest orolig över att någon katt ska börja dra sig undan, bli osams eller liknande…

Har ni några erfarenheter av detta?

[silkesnosen]
0

Jag anser ju,, såvida du inte är intresserad av avel att du ska låta lugnet råda och inte äventyra harmonin. Jag är djupt upprörd över alla katter som finns på blocket, som inte fungerar i sin flock.. Det andra alternativet är att bli jourhem och när ngn fungerar väl med dina katter, så får den stanna helt enkelt.

Lusthan
0

Jag har fem katter och en belgisk jättekanin och det fungerar jättebra. De första katternas goda harmoni har hjälpt resterande att falla in i ledet. Harmonin är fortfarande perfekt trots kaninen som går fritt här hemma tillsammans med katterna.

Sunset_luna
0

Jag har blivit jourhem som #1 föreslår för ja vill hitta en kompis till min katt, på så vis så ser ja ju hur dom kommer överens å man får första tjing ;) så man behöver inte oroa sig för att jourkatten försvinner för fort :) plus att man hjälper oxå vilket är en härlig känsla :D. Har dock bara haft 1 än så länge, men ja har verkligen hunnit känna mig fram å se om denna katt passar in å så, för de e ju en process som kan ta lite tid innan man hittar rätt å då e att vara jourhem ett bra sätt anser ja :)