Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3604 ggr
Sniffi
8

Utstyrslar till katten?

Hej.

Jag undrar vad ni har sett för olika utstyrslar till katter? Jag är intresserad av något festligt till min misse i stil med detta. Vad finns det mer?

/Sniffi

Silvestris
0

Man kan tydligen tjäna pengar på vad som helst är min spontana reaktion.

Josefa
0

Ähum, tror du katten har något intresse av att bli utspökad?

MonicaLagerquist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter är så vackra att de inte behöver mer utsmyckning.Det jag kan tänka mig är att smycka med något brevid katten när jag fotar.

Mina vita la perm kattungar fotade i en tomtemössa.

Stolt ägare till tre La permer

Lena P.
11

Denna är gullig=) Katten gillar den och känner sig naken utan den.

FelisC
9

Gud va söt den där grejen med flugan vaGlad

starshine10
9

De där slipsarna var populära i amerkat i höstas när jag var där. Köpte hem en som gjorde succé.

Jourhemmet
4

#4 Har katten sagt det? Jag tycker man kan köpa en docka eller liknande om man vill klä ut någon.

Rafflan
4

Jag tycker det är kul att tex sätta på en tomtluva i 10 min för att få ett bra foto, eller liknanade, men det finns inget syfte att sätta "kläder" eller annan utsmycknung på en katt :)

#4 känner sig naken utan den? ^^
Det är en katt, dem har päls och kan inte prata ;)

Jante-Marie
10

Sorgligt att höra att ni betraktar ert husdjur som en artikel utan känslor och kommunikationsförmåga. Jag kan inte uttala mig om katten i ovanstående fall men mina tre katter har jag definitivt en "connection" med även om de inte talar svenska ;)

Jourhemmet
3

Artikel utan känslor och kommunikationsförmåga? Självklart läser och lyssnar jag av mina katter vad har det med att katten känner sig "naken" utan en j***a slips??? Det är katter vi pratar om, inga leksaker!

Jante-Marie
7

Tråkigt att du ska gripa till oförskämdheter. Vissa av oss betraktar katten mer som en familjemedlem än bara en ullig boll som är till för vårt nöje.

kattan91
4

Va e skillnaden på att klä på sin hund eller katt? D finns juh koppel till båda elle??  <3

Jourhemmet_
2

Nej ni har rätt, klart katten ska få känna sig snygg den med :)

jollycox
1

Jag tycker det är ok att klä på en hund eller katt ett täcke eller overall om den behöver det. Tex en korthårig hund kan behöva ett täcke när det är -25 grader ute.
Mina katter har, förutom sele då vi är ute, på sin höjd halsband, men det är sällan.

Det känns lite märkligt att 6 olika användarnamn i denna tråd inte varit medlem längre än sen den 5 april… dom flesta är skapade idag, närmare bestämt ikväll.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

MagnumPI
2

Du låter som en vettig människa. Det verkar misstänksamt med nya användare. Själv hittade jag den här sidan ikväll genom google. Söker just efter en festlig krage till min katt.

Jonnans2
0

Åhh vad fina=)Kyss

Exoticas
0

Jag tycker inte att det är fel att sätta på sin katt ett lätt utsmyckat halsband? om det är så att katten inte stör sig på det förståss vilket man märker.

Tycker att folk i denna tråd har överreagerat skulle förstå er om det handlade om att sätta klänning eller kostym på katten men en liten slips? kom igen…

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Imasy
2

Just en slips som i inlägg #4 skulle väl egentligen kunna vara ett utsmyckat halsband, där man tex skriver adress och telefonnummer på slipsens baksida.

Men detta är dock inget som tilltalar mig och jag har svårt att se vitsen i det hela. skulle kanske kunna "spöka ut" katten om den går med på det för att tex ta ett foto, men att använda till vardags för att göra katten "tjusig", nääe, det är inget för mig.

Tycker de då är finare i den utstyrsel vår skapare gav dem.

Lynxkissen
0

Jag ser inget fel i att klä på kissen ett vackert strasshalsband ibland. Eller en slips eller en fluga så länge katten går med på det. Värre är kläder anser jag. Men täcken im man är ute på promenad i vinter om det behövs. Och till foto kanske som de andra sa. Men att tvinga en katt som inte vill anser jag är fel doc. Eftersom det inte finns så mycket till just katt kan du kolla på sidor som säljer såna tillbehör till chihuahuor, det passar nog till katt med. Jag köpte en tuff transportväska åt lynx på pinkdog.se de har lite fina saker till bra priser. Kommer inte ihåg om de har sånt du undrar lver men kolla. Jag själv har gjort egna halsband till lynx, det tycker jag är kul. Använder dem doc bara ibland.. :-)

Lusthan
0

Mina katter hatar vanliga enkla halsband så jag håller mig borta ifrån kläder till dem men kolla in sidor för små hundar så kanske det finns nått. Tycker heller inte att man tvingar på sina djur kläder om det inte är nödvändigt för att hålla värmen men accepterar katterna det (grymt konstiga katter i så fall (o_O) ) så kör i vind. Kan tänka mig att en slips skulle kunna roa en del faktiskt. Rolig leksak om inte annat.

ingann
6

Jag förstår inte vitsen med kläder till djur om det inte fyller någon funktion? Okej med en tomteluva några minuter för fötografering men annars?

Mina djur är också familjemedlemmar men vill jag "muntra upp dem" med en present så blir det godis eller en rolig leksak som de har nöje av:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Highonbluetomorrows]
6

Katter är enligt mig alltid vackrast "nakna" dvs iklädda eventuell päls och ingenting mer (inte heller halsband, men det har jag ändå). Det värsta med slipshalsbandet är dock inte att man klär ut katten, utan hur katten ska kunna tvätta sig under slipsen?

Mina katter störs av sina halsband när de vill slicka sig på bröstet, vad gör då inte en slips?

För övrigt har jag inget emot att folk klär ut katterna ibland. Är inte värre än en sele eller en overall, för kattens del. Men till vardags så absolut inte.

Sniffi
1

Kul att det berörTungan ute Det blev till slut ett skjortbröst med fluga, att bära vid festliga tillfällen.

/Sniffi

Josefa
0

Grattis till ett förståndigt!! beslut. Din katt kommer att bli såå glad.

Exoticas
0

#23 Supersött =)

När det gäller ett halsband med lite mer utsmycking än ett vanligt halsband så är det ok. Har en kompis som satt tröja på sin katt, där tycker jag att det går för långt!

Jag tror knappast att Sniffi har tänkt låta katten ha på sig skjortbröstet dygnet runt utan bara vid enstaka tillfällen och varför skulle det vara fel?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Lynxkissen
0
FelisC
2

Den är fin. Jag gillar kragen med den breda slipsen med. För att falla in i kören så tillägger jag att den endast är till för speciella tillfällen Tungan ute

Delfinen
5

Jag har samma åsikter när det gäller kläder till katt som till hund.

Har den en fuktion att fylla för att djuret skall slippa frysa, ett halsband med uppgifter om ägare och telefonnummer…helt okay. För övrigt tycker jag att djuret skall få vara djur.