Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2458 ggr
[stjej]
0

Laserpekare

Jag har köpt en laserpekare i en djuraffär (allltså är den laglig o ofarlig) och katterna ÄLSKAR att jaga den röda punkten.

Vad anser ni om laserpekare? Bra eller dåligt?

ingann
2

så länge man inte lyser på katterna så de kan få strålen i ögonen är det en kanonkul leksak:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[stjej]
1

oooooonej skulle aldrig falla mig in!

[Kajsa91]
0

Tycker det är en bra grej att leka med en sån ibland.
Behöver katten lekas av och man själv är trött så behöver man inte anstränga sig så mycket ;P

Dock tänkte jag inte så långt när jag köpte min, tyckte det var kul att lysa på väggen och se hur jäkla högt min katt kan hoppa.
Blev dyrt när jag flyttade sen! :P

Niiinah92
0

Tycker det är en jättebra leksak, mina katter hör direkt om jag plockar upp den lilla laserpekaren och kommer farande på studsSkrattande

Lynxkissen
0

Vi använder oss också av laserpekare ibland. Skitkul tycker våran kisse!

pebb
0

Jag tycker laserpekare är bra så länge inte katterna blir för beroende och helt enkelt galna av den.. Min ena katt är på gränsen, jag la ner lekandet med den ett tag för han blev stressad av begäret att få tag på den. Nu är det bättre och ett väldigt bra sätt att få honom att rör på sig eftersom han springer så fort han bara kan efter den. Minsta katten tycker att den är rolig så länge man lyser runt henne, hon vill inte springa efter den. Gammelkatten är rädd för den.. Beror väl på att hon nästan har blivit påsprungen i samband med leken..

[stjej]
0

Ja den stora jagar lite o lägger tassen på punkten, den lilla springer häcken av sig o slänger sig över punkten. Jättebra att göra på kvällarna så det inte blir så mycket bus under natten;)

OberonsMatte
0

En laserpekare är bra om man använder den på rätt sätt. Man ska inte låta pricken fara omkring jättesnabbt och överallt så att katten blir alldeles uppstressad och frustrerad och man får inte hålla på för länge.

Sajtvärd Katter iFokus

[stjej]
0

Nej det ska gå någonlunda lugnt till väga.

LinnJ
0

Jag köpte en sån r till min katt i julklapp, men hon leker inte, utan ligger bara och glor på den :P