Tarzan är borta!
Snälla hjälp mig hitta min katt Tarzan!
Tarzan förvann den 5 mars nära Mehedeby utanför Tierp. Han är liten och helsvart. Han hade på sig en svart sele med silvriga katt-tassar när han försvann. Tarzan är lite skygg och kommer inte fram till vem som helst, jag gissar att han nu är skrämd och rädd. Men om du kommer honom nära sä han väldigt kelig och gillar att bli kliad på halsryggen nära svansen och under hakan:)
Är tacksam för all hjälp jag kan få! Jag bor i Göteborg och kan liksom inte åka dit varje dag för att leta. Vill väldig gärna ha tillbaka honom, han är mycket saknad.
Maila mig på anna.muller@lassarev6530.se om du hr information.
Hälsningar Anna
är katten id-märkt?
är den anmäld försvunnen hos polisen?
kollat med katthemmen i närheten?
lappat, annonserat i närheten + blocket
Hej!
katten är inte idemärk men kastrerad, lappar finns uppsatta.
Jag har ännu inte anmält försvinnandet till polisen.
Men sitter med det nu, hade hoppats på att han skulle vara tillbaka nu,.,
Vad har du gjort hittills? Var har du annonserat? Är han id-märkt?
Sajtvärd Katter iFokus
1. Anmäl försvinnandet till polisen.
2. Sätt upp många lappar med bild i området.
3. Annonsera med bild på olika efterlysningssidor på nätet, t.ex. www.Blocket.se (under rubriken Efterlysningar), http://www.hittadjur.se/ , www.lostandfound.se, www.upphittat.se, www.efterlysa.se, www.kks.nu.
4. Annonsera på Lokus (t.ex. Uppsala nya tidning)
5. Kontakta samtliga katthem i Uppsala och Gävleborgs län. Annonsera på deras sidor där det är möjligt. Katthemmen hittar du här (indelade efter län):
http://kattpolisen.ifokus.se/links
Skriv i annonsen att han eventuellt har sele på sig, eftersom han kan ha tagit sig ur den vid det här laget.
Du kan även skriva en efterlysning på flera kattforum, tex på www.kattpolisen.ifokus.se och på www.kattforum.se (under forumdelen Hittekattsakuten).
Du bör också hålla koll på samtliga katthem, annonssidor och forum (då även www.hittekatter.ifokus.se) för att se om han dyker upp där som upphittad.
Sajtvärd Katter iFokus