Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1617 ggr
Cockerspaniel
6

Malins minneslund!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni en del kanske kommer ihåg min lilla katt Malin som somnade in vid 8 månaders ålder på grund av en grav missbildning: Medial Patella luxation!

Nu har det snart gått 3 månader sen hon somnade in och nu har jag fixat hennes minneslund här hemma hos mig. Detta vart resultatet:

OberonsMatte
0

Åh vad fint!

Sajtvärd Katter iFokus

Cockerspaniel
0

#1 Tack! ^-^

Julialex
0

Jättefint! Sorgligt det som hände henne Gråter

http://julialex.blogg.se

Hawknestgrove
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men så sött……lilla hjärtat….

Än en gång, en fin melodi till tröst…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cockerspaniel
0

Hehe tack till er alla :)

[Emma--]
0

Va fint :)

Cockerspaniel
1

#6 Jo jag vart så nöjd. Tror jag aldrig kommer finna en plats att begrava henne så hon får sin egen minneslund hemma hos mig :)

Hawknestgrove
0

Du kan alltid välja, att låta henne följa dig i graven, eller välj en vacker plats eller havet, som är evigt.

Cockerspaniel
0

#8 Att låta henne följa med mig i graven hade inte suttit fel så det skulle vara ett alternativ! :p

Jo hav och sådant har jag kollat efter, men eftersom jag älskade henne så mycket är det svårt redan nu att släppa henne :'/

Kanske låter lite egoistiskt, men Malin och jag var själsfränder :$

Katthemsmatten
0

#9 LIvet går vidare. Om några år kommer du att kunna släppa henne och då kommer du också att veta var du vill begrava eller sprida hennes aska. Tro mig, jag har haft katt i mer än 40 år och somliga urnor har varit svårare än andra att jordfästa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
0

Rätt vad det är, så kommer du att fina en plats. Eller som sagt,  se till att det finns inskrivet, att hon ska följa dig.

Cockerspaniel
0

#10 Oj, men så länge kommer hon nog stanna med, hon är mina lilla ängel. Gråter bara då jag kollar på hennes video som jag gjorde. ush och fy för sorglig ^^

#11 Och vart skriver man in det, typ i ett testamente? :)

Hawknestgrove
0

Det finns något som heter Vita arkivet på Fonus, eller Livsarkivet på de andra. Där kan man skriva in allt om sin egen död och hur man vill ha det. Det är inget testamente, kostar inget och du kan till och med ha det på datorn. Inga vittnen behövs.

Cockerspaniel
0

#13 Coolt, ska lägga det på minnet så får man se hur det blir med det! :)

Hawknestgrove
0

Ja fixa det….. Man vet ju aldrig när det  händer och då kan det vara bra att ha sånt fixat, så slipper anhöriga tänka på den saken i alla fall. samma sak med organdonation. Ta ställning.

Förlåt OT, men ändå inte……Skäms

Cockerspaniel
0

#15 haha lugnt du! :p Men vi får se om det blir av, kanske inte nu men kanske senare! ^^