Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 941 ggr
Viccan92
1

Grattis Luke!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu under de närmaste veckorna om jag nu räknat rätt fyller underbara Luke. Här hemma är han äldst av alla djuren. 6år och en av våra första katter som vi fick hit. Lite tjock är han minsann och det har han alltid varit. En liten mattegris ligger ofta i min säng om dagarna.

Han har hunnit med en del med dessutom under dessa åren. Tagit fyra av mina kaninungar bland annat. Badat två gånger dessutom. Men det gick himla bra. Han vet nog inte hur man använder klorna. Fast han ser dåligt och har lite problem med andningen. Så enligt veten så kanske han inte lever så länge som om han vore helt frisk. Därför tar vi vara på den tiden vi har tillsammans.

Han är som en spinnmaskin. Bara man tittar på honom så sätter han igång eller om han äter. Lite rädd med men ser man dåligt så får man vara lite osäker och rädd. Tur att man alltid kan titta på farliga saker från mattes famn. Man kan bära omkring på honom hur länge som helst och han bara njuter. När han var mindre så somnade han ofta i knäet men sen matte skaffade innehund är det slut med det.

Här är en bild på Luke bara någon vecka efter att vi fått honom. Tillsammans med min älskade Molly. Det var av henne han tog två kaninungar.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Viccan92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Luke för ca 2år sedan. Nyaste bilden tror jag. Han har inte förändrats mycket. Lite mindre päls bara.

[Highonbluetomorrows]
0

Fin katt :)

Viccan92
0

#2 Tack han är min lilla bebis.