Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2506 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Motverka fästingar - hur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken metod skulle ni rekommendera för att motverka fästingar? Dvs något som gör så att fästingarna inte vill sätta sig på katten överhuvudtaget. Gärna något som man har råd med också ;).

Fästingplockare har jag redan såklart. Men vill helst inte ha odjuren där från första början…

BARFmycat
0

Om man vill ha något som inte är giftigt vet jag en del som testat bärnstenshalsband med ganska bra resultat

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Lynxkissen
0

Frontline spot on finns. Det tar både fästingar och loppor.

Björnidet
0

Bra, då blir det Frontline för det har vi på hunden.

EvaSe
0

#3 Använd inte samma som ni har till hunden utan köp den som är till katt. Den till hund är farlig för katter.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Josefa
0

#4 Farlig och farlig.Det är precis samma vätska i pipetterna, men mer av den.

EvaSe
0

#5 Det är nåt fästingmedel för hund som är giftigt för katter, vet du vilket det är?

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Josefa
0

#6 Jo om du tömmer en pipett Frontline som är avsedd för en stor hund i nacken på en katt så är det farligt för katten. Men inte pga att det är olika verksamma ämnen i vätskan utan pga att pipetten för den stora hunden innehåller 4 ml av medlet, medan kattpipetten bara innehåller 0,5 ml. Så katten får en för stor dos.

Smedserods
1

#6 Det finns ett medel för hundar som heter Exspot och det är giftigt för katter, kanske är det du tänker på.

katterna
1

Där är ett fästingmedel till hund som är livsfarligt för katter. Min kompis använder ett fästingmedel för hund som man även kan ha till katter om man tar mindre dos. Men en gång blev det fel. Och hon råkade ge det dära livsfarliga medlet på katterna. Hon trodde dock det var det andra medlet som hon annars använder. Det dumma är att dem ser likadana ut. Katterna höll på att stryka med och var nära döden! Katterna blev inlagda på djursjukhuset några dagar. Tack och lov klarade dem sig mirakulöst. Men det var verkligen på håret. Så var försiktiga med vilket fästingmedel ni ger.

Björnidet
0

Bra att ni sa detta.

[Highonbluetomorrows]
0

Vad tror ni om sådana här brickor man fäster på halsbandet? "Laddad med bioenergi". De säger själva på hemsidan att det låter flummigt, vilket faktiskt ökar legitimiteten lite i mina ögon. Men frågan är ändå om det verkligen kan fungera?

http://www.fastinghalsband.se/tic-clip-fastingskydd.html

Här är en med ultraljud

http://www.fastinghalsband.se/fastingavvisare-ultraljud.html