Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1430 ggr
wickedshadow
0

Jamande

Jag har en liten undran. Har inte tänkt på detta innan och vet inte riktigt när det kom. Men jag har numera märkt att min kise ibland går och jamar för sig själv. Låter inte riktigt som löp, men om jag till exempel är i duschen eller på toaletten så kan jag höra henne ut i vardagsrummet. Hon jamar inte jättehögt och hon har inget annat konstigt beteende och jag har enbart hört det när jag varit i andra rum, speciellt badrummet. Kan det vara så att hon är sällskapssjuk? Uttråkad? Jag iakttar henne hela tiden och hon är precis lika livlig som vanligt och äter som hon brukar.

[Highonbluetomorrows]
1

"Var tusan är matte?"

"Matte, här är jag! Kommer du snart eller?"

Mina gissningar.

gubborna
0

Min katt gör samma sak. Och han jamar alltid lite innan han ska gå på lådan, men det verkar som att han kollar av. Jag brukar kalla på honom, då kommer han och jamar mot mig och han brukar bara vilja kolla så att jag är där.

wickedshadow
0

Jag tänkte i den stilen med, att hon kanske vill ha lite uppmärksamhet och är sällskapssjuk. För nu när jag ska sova säger hon inte ett ljud, hon ligger inte hos mig utan under soffan, men det verkar som att hon är tyst eftersom hon VET att jag är i samma rum :)

wickedshadow
0

Haha hon är så söt. Gjorde likadant igår när jag duschade. Satt i vardagsrummet och "ropade" på mig :P

Lynxkissen
0

Min kisse jamar med, eller kurrar till. När jag svarar honom jamar han tillbaka och så håller vi på :) som en konversation. I badrummet får jag aldrig vara ensam, av någon anledning vill han jämt följa med varesig jag sminkar mig eller duschar. Annars visar han att han vill in. :)

line84
0

Är hon kastrerad?

Björnidet
0

Vår katt snackar hela tiden, lite lägre då jag är med honom men när matte kommer hem från jobbet då sätter han igång, går hom på toa så sitter katten utanför dörren och låter som om den klämt sig, går matte och sätter sig framför tv:n då hoppar katten upp och trampar på mattes mage och kurrar, vi kallar honom nu mer för knäppis därför.

Lynxkissen
0

#7 Vad gulligt :) påminner om min kisse med^^

Hawknestgrove
1

Grattis till en pratkatt….Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....