Stulen plånbok
Jag behöver hjälp av alla vänliga själar i Eskilstuna!
Jag blev bestulen på min plånbok idag när jag besökte loppisen i Munktellarenan. Jag upptäckte det försent och förövaren hann troligen lämna platsen.
Allt i plånboken är naturligtvis spärrat och pengarna lär jag inte se röken av, men jag skulle vilja ha tillbaka resten och det brukar ju kastas när det är länsat på cash…
Jag ber er nu att vara mina ögon när ni är ute och promenerar i området kring Munktellarenan elller var som helst egentligen.
Hittar ni min plånbok, snälla ta hand om den och kontakta mig via meddelande eller direkt i tråden.
Hittelön utlovas!
Tack för hjälpen!
/Maria

Tråkigt att höra
Vi har en OF tråd på Kost om du vill lägga in samma där för att nå flera.
http://kost.ifokus.se/discussions/4e74f1ded4ebea40580029c7-fikarummet-ot-trad?discussions-8
Lägg även detta på Brott i fokus!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hej igen!
En vaktmästare hittade min plånbok i en av toaletterna när de städades imorse. Pengarna var såklart borta, men alla kort var kvar. Och det är ju egentligen huvudsaken…
Tack för hjälpen allihop!
/Maria

JA grattis ändå i olyckan……Du hade inte så pass, att du kan få ut på hemförsäkringen lite?

Nej, inget på hemförsäkringen. Jag hade 2500 i kontanter i plånboken, men mina försäkringar täcker inte kontanter. Bara om det sker rån under vapenhot. Stöld ur väska räknas tydligen inte…
Nä. tyvärr….Man ska ha koll på sin plånbok, säger de.. Helst ska man ha den närmast kroppen, men hur lätt är det+ Ytterligare en anledning till, att ha så lite kontanter på sig som möjligt. Jag är dessutom en sån slarva, så när jag handlar, så lägger jag min handväska (bautaformat) i den där barnsitsen på kundvagnen. Såna inlägg som du har gjort här, gör att man får sig en tankeställare. Tack för en bra påminnelse av att folk inte är så ärliga som man kan tro….