Vår katt bits
Hej, vi har en kisse på snart 6 månader. Han är väldigt go och snäll, underbar egentligen. Väldigt mycket bus, och det tycker jag om. Han är också väldigt mammig av sig. Men ett problem är att han bits så fruktansvärt när han busar, det gör extremt ont. Vet inte vad jag ska göra för att få bort det beteendet.
Någon som har några råd?
Låt honom inte leka med era händer. Använd en vippa eller bollar laserpekare mm.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Försöker så mycket som möjligt, men ibland när man ska klappa honom så får han för sig att busa och bitas. Vi har doc inte lärt honom att det ska vara okej.. händer också att han "anfaller" fötterna. Inte aggressivt, bara bus, men vill kunna få honom att sluta. När han bits försöker jag doc snabbt se om det finns nån mus i närheten att apportera med, för då fokuserar han på den..
Katter, speciellt kattungar, är på det viset! Gilla läget är mitt råd.
# 2 Fös iväg honom vänligt men bestämt, annars tror han det är "tillåtet". Avbryt leken direkt, så att han fattar att det inte blir ngt skoj då! Fungerade på min kisse, han rör aldrig mina händer eller kropp i leksyfte…viktigt för mig och en säkerthet om det kommer barn på besök.
tack #4 ska testa och hoppas på att han förstår det :)
Vi känner med att han kan bli lite hårdhänt och det är inte så kul alla gånger.
Min kattunge gjorde oxå så men växte ifrån det när han lärde sig att det inte var okej. Jag avbröt allt vi gjorde om om han började bitas och föste väck honom som #4 säger. Det fungerade 
tack :)
hoppas det fungerar för oss med :)