Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4958 ggr
Imitra
0

hopfällbar inhägnad?

Hej alla glada! Jag har en liten fundering.

Vi brukar vara nästan varje dag på somrarna nere i svärfars sommarstuga, och våra två katter brukar få sitta i band där då och då.

Men det blir ett jäkla jobb när de går runt buskar och snor in sig så man måste hjälpa hela tiden ;)

Eftersom det är svärfars stuga så kan vi ju inte sätta upp något permanent, därför undrar jag om ni har förslag på nåt bra man kan köpa eller bygga , typ en inhägnad man kan fälla ihop ställa undan när man ska hem? Väldigt tacksam för svar!:)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[Anunnaki]
0

I och för sig är det trevligt för dina katter att få komma ut men det är olagligt att ha katter bundna om man inte håller i kopplet hela tiden.

Men varför inte göra några ramar som är 2 m höga och lika breda som kycklingnät och när de ska användas kan de sättas ihop dem med korta spännband till önskad form av den inhägnade ytan. Längst ner på långsidorna kan du låta stolpen sticka ut en bit så att det går att stoppa ner den i marken. Om du gör åtta ramar ska du ställa dem så att bottenytan blir så nära en cirkel som möjligt för då får du ut största ytan med avseende på omkretsen.

annzoo
0

Vi hade samma fundering hos mina föräldrar men de blev permanent liten inhägnad som förvisso ej han bli färdig förra året.

vi hade tänkt att göra rambyggen dvs träram ca 1X2 meter (2m i höjd) med fyrkantsnät som nät. och att man kunde haka i dem i sidorna och bygga storleken man ville ha..

Hawknestgrove
0

Du kan även göra en inhägnad av kompostgaller, det är inte så dyrt och det kan du ställa undan och det tar inge plats nästan. Tänk bara på att du måste ha tak också…. En förpackning med 4 galler brukar kosta ca hundringen…Gissar att du behöver två- tre förpackningar och så stödpinnar i hörnen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

EvaSe
1

Testa rådjursnät Tryck ner rörbitar i marken som du sätter ner de långa stolparna i och sedan fäster du det sladdriga nätet på stolprna. När ni åker hem så tar ni bara upp stolparna ur rören och rullar ihop nätet!

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

[Anunnaki]
0

Om du hittar något nät som är styvare än kycklingnät är det klart ett bättre alternativ. Tror du att katterna klättrar ut om du inte har något över inhägnaden? Beror lite på vad det är för slags katter.

Imitra
0

jag är väldigt säker på att den ena kissen skulle klättra ut om det inte finns tak.. ;) Men jag vill ju gärna att det är enkelt att sätta dit och ta bort, det lutar nog mest mot att göra någon sorts ram .. Men är öppen för förslag på bättre metoder !;)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Hawknestgrove
0

ja tak är ett måste.

EvaSe
0

Fördelen med rådjursnätet är att det är så sladdrigt så att katterna har svårt att klättra i det.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Hawknestgrove
0

Ja det är bra….