min katt ska börja med kortison.
som jag har skrivit här tidigare har min katt varit konstig med maten, hon slutade äta den maten hon brukade äta och som hon också tålde, då tog jag henne till vet. och gjorde en hel del undersökninger, inget fel hittades. har testat allt foder mellan himmel och jord den senaste tiden, men antingen har hon vägrat äta eller så har hon inte tålt det.
så nu förra veckan gav jag upp, vet. fick ge henne en kortisonspruta, nu är såren på henne nästan borta och nu tycker dom att jag borde börja med kortison tabletter.. ska prata mer med vet. senare idag.
men jag är så orolig för att min katt ska få diabetes. någon som har ett djur som har det? mår djuret mycket dåligt av det? har själv diabetes och vet hur dåligt jag mår när jag får lågt/högt blodsocker, men för mig är det ju "bara" att äta eller ta en spruta, så enkelt är det ju inte för ett djur..
HEj! Jag har en liten dam här som är foderallergiker och går på kortison nrä hon får skov. Dvs när hon varit framme och ätit otillåten mat..
Du talar inte om, vad hon är allergisk emot i ditt inlägg. Min lilla dam är högkänslig för fiskprotein. Så hittar du foder, som hon kan äta utan allergiska problem, så vore det underligt om du behövde ha henne på kortison jämt.
Lilla Esther är snart 9 år och enda nackdelen är att hon är lite tjock, det kan ha sin skuld i kortisonet. För övrigt så är hon en go kisse utan diabetes vad jag vet. kortisonet gör ju, att aptiten går upp, så därför kör jag ju med mjukmat som huvudfoder här.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag vet inte vilket ämne hon är allergisk mot, troligtvis fiskprotein. men som jag även skrev så är hon en väääldigt kräsen katt, av nån anlednin blev hon det förra året, och 90 % av alla foder jag testat vill hon inte äta
och innan folk börjar skriva, nej det detr inte att bara vänta ut henne några dagar, att hon snart börjar äta, att katter inte svälter sig, för det gör hon, har åkt in flera gånger akut för att sätta dropp på henne..
oj, det va inte meningen att jag skulle låta så irriterad, sorry!
jag tar inte illa upp. Vet att man inte kan vänta ut en kisse. MEn prova med viltkött, finns att köpa till hyfsat pris om du väljer hjort. Det behöver inte vara svenskt, du ska ju inte prata med det.
I ett sånt här läge är det nog bra att kolla med just Barfmat. MEn hon kommer att få större aptit när hon äter kortison. Lammfärs? Testat det?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....