Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4283 ggr
Quincy
0

Mina ena katt har bitit den andra (?)

Jag kom hem till Sverige och hälsade på igen (studerar utomlands) och upptäckte att mina ena katt hade nått hårt vid ryggen. När jag separerade på pälsen så såg jag att det var ett sår med massa torkat blod, det såg ut att läka bra men jag blir orolig…

Jag TROR att det är min ena hankatt som har bitit henne vilket är konstigt för de har annars alltid kommit bra överrens….förutom den perioden då han blev könsmogen…. hur som helst så var min honkatt kastrerad sen tidigare och min hankatt blev kastrerad i januari.

Jag hoppas verkligen att det var en engång förteelse… eller vad tror ni? :(

Hawknestgrove
0

Ja, de kan ju faktiskt vara så. Du har ingen möjlightet att höra med dina kattvakter hur läget är? Ok, läker såret som du beskriver, så är det ingen fara för såret i alla fall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

EddaM
0

Olyckor kan hända när de leker, behöver ju inte vara den andra katten utan hon kan ha rivit sig någonstans. Läker det bra så är det ju inga problem =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

OberonsMatte
0

Att kattkompisar biter varandra eller river så illa att det går hål och blöder är extremt ovanligt.

Jag skulle snarare tippa på att det är t.ex. ett allergisår, särskilt om det sitter i närheten av nacken.

Sajtvärd Katter iFokus

Quincy
0

Men jag kan inte tänka mig vart hon kan ha råkat riva sig =/ det ser ut som ett litet hack. Nu när det håller på att läka så ser det nästan ut som att en avlång liten hud bit lossnar (med päls på). Hon verkar inte bry sig när man pillar där (tvättade lite runt såret).

#3 Hmm allergisår? Som är orsakad av matallergi? Hon blev opererad för ungefär en månad sedan (var förstoppad i tunntarmen) och fick äta veterinärblötmat i några veckor. Fast nu äter hon sin vanliga mat igen, RC sensible och Eukanuba chicken & liver.

EddaM
0

Det kan vara efter en spruta, min hane fick ett sår efter en när han fick urinsten och fick sövning och pencillin och smärtstillande i nacken.

S*Luddhuvet´z

Quincy
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog bild på såret. Skorpan har trilla av. #5 hmm jag tror du har rätt

EddaM
0

Ja det ser ungefär likadant ut som han fick.

S*Luddhuvet´z