Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 987 ggr
[RoxannaH]
0

Introduktion tips?

Har ni något tips på hur man introduktion ? Min bebis på 13-14 v verkar inte ha något emot nykomlingen. Men dessvärre verkar nya katten inte tycka om honom. Han fräser och ser allmänt aggressiv ut typ. Visst det är första natten nu. Men jag känner Att jag behöver lite råd :(

IceJossan
0

Ta det lugnt bara. Är nya katten van vid andra katter?

Eftersom han är så mycket äldre kan det ta längre tid innan de blir kompisar. Ett par, tre veckor är inte alls ovanligt så slappna av och se till att underhålla dem mycket och bjuda på godis i närheten av varandra men på var sitt håll, så att de slappnar av i varandras närhet. Det kan även vara skönt för den osäkra av dem att de är separerade ibland så att det blir lite lugnt. Viktigt är att just få dem avslappnade i varandras närhet - avled uppmärksamheten om situationen är spänd genom lek , gos och godsaker, och kom ihåg att aldrig skälla. Peta till, konstiga ljud osv är ju okej om det behövs, men inget som kan göra att situationen känns negativ för någon av katterna.

EddaM
0

Feliway kan göra att han slappnar av lite till. Det kommer skall du se, man får ge dem tid ibland.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[RoxannaH]
0

Tack snälla för tipsen :)

[RoxannaH]
0

Feliway vad är det?

[RoxannaH]
0

Feliway vad är det?