Ålder, kattungar?
Hej.
Den 27 september fick jag hem 2 katt ungar som behövde nappas.
(Veterinär har varit på plats innan dom hämtades och konstaterat att dom inte skulle överleva utan att bli nappade.)
Nu vill jag mest veta ungefär vilken ålder dom är i.
Smyga var i extremt dåligt skick, hon kunde knappt röra sig, var ett benrangel. Veterinären gav henne absolut max en vecka att leva om hon inte fick hjälp. Smyga väger idag 612g.
Kaos som inte direkt var i farosonen väger idag 801g.
Båda började skifta ögonfärg nu i helgen och har nästan helt bytat idag.
Hälsningar Malin

Svårt att säga exakt, men runt 8 veckor är min gissning. Söta är dom hur som helst! :D
Får man vara fräck och be om en ansiktsbild på paddan? Hon ser ut att ha en så söt fläck i ansiktet 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Runt 7-8 veckor skulle jag gissa.
Skulle också gissa på ca 8 veckor. Hade de börjat få piggar i munnen när du fick dem? Man brukar börja känna dem när de är mellan 2 och 3 veckor.
#3 Piggar? :/
Hälsningar Malin

Aw, vad söt hon är! :D
Kan mycket väl vara så att de är yngre, hellre ta det säkra före det osäkra och låta dom stanna extra länge än att omplacera dom för tidigt. Om du ska omplacera förstås. :)

Med piggar menar hen tänder, för övrigt :)
#7 Hon är otroligt söt, har bara fläck på nosen och en liten vid sidan av ena tassen.
Om dom stannar här eller omplacerar är inte bestämmt än, planen var/är att jag itne ska behålla dom. Men det kommer blir otroligt svårt.
Om dom flyttar så blir det inte förrän efter 15 veckor och till hem jag känner.
#8 Då anade jag rätt.
Ja dom hade börjat få tänder när dom kom. :)
Hälsningar Malin
Men piggar menar jag de allra minsta små sakerna i gommen, som man nästan bara känner med fingertoppen, som så småningom växer ut till tänder.
Otroligt söta är dom.
Lycka till med småmissarna.
#12 Dom hade början till tänder, liter mer än det du beskriver. Men kunde känna små små tänder när dom "sutta/tugga" på fingrarna.
Hälsningar Malin
Vad kul för katterna att de fick stanna i ett bra hem! Hittades de på gatan utan mamma eller?
Lägg gärna upp fler bilder, supersöta :)
Underbara!
Nej modern är en vildkatt som springer runt och blir parad lite här och där, hon väljer att lägga ungarna på en lantbruks skola där hon sen inte får vara ifred och slutar ta hand om ungarna då hon är så pass rädd för människor. Hon tog fortfarande hand om Smyga och Kaos men långt ifrån tillräckligt då hon endast vågade sig dit till och från. Har en vän som har en unge ur kullen innan, den ungen lämnades ensam kvar när hon flyttade på hela kullen. Jag tror hon blivit infångad och kastrerad nu efter mycket påtryckningar från olika håll.
Hälsningar Malin
#19. Usch vad tragiskt. Stackars mammakatt. MEN hon kanske får ett tryggt hem hon med nu då :)
Mamma katt har inget hem och bör inte heller flyttas till ett. Hon kommer stressas ihjäl, hon har det mycket bättre i det vilda.
Hälsningar Malin
#20 kanske fånga, kastrera och släppa ut henne så att hon slipper föda gång på gång…
Läs inlägg #19 ;)
Hälsningar Malin
#25 ops …missade slutet…
#29. så söt
#31. Hur lärde du in det?
Smyga är väldigt lik min lillkissa. super söta!
#35 Klicker och godis :P
Eller du ville ha en mer steg för steg förklaring? :)
Hälsningar Malin
Vilken härlig tråd :-) vill också klickerträna Bill och Bull :)
#32 Snyggt!! Vad köpte du det?
#40 Jättefint!! :) Tack!
Men gösses vilka söta katter. och vad fint dom har det med både kompis o fint litet hus 
Tack tack allihopa.
Som #40 Skriver kommer trädet från zooplus, jag väljder dock att beställa fgrån zooplus.dk inte .com
Huset är just nu på rea och handlar man för över 300 är det gratis frakt. :)
Hälsningar Malin
44 härlig bild 
Hehe tack :)
Kaos är dock för klicker tränad så aktiveringsleksak funkade inte på honom.
"Jag ser godisen matte, jag pussas, jag sitter fint, jag spelar död… Ta den åt mig då!?"
Hälsningar Malin