Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1313 ggr
Fridborg
0

Färghjälp :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som en annan medlem här ska jag försäkra min kisse och behöver också veta vad hennes färg och teckning heter :)

EddaM
0

Hon är en blåsköldpadda med vitt. Ems kod: g09

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Fridborg
0

#1 Tack! :)

Detta trots att det ser ut att vara lite tabby i solskenet?

LaSadie
0

Om du ser i hennes ansikte så har hon inte de karaktäristiska dragen som  mönstrade har. En mönstrad katt har bland annat vit haka och vita öronkanter :)

Fridborg
0

#3 Så om jag förstår dig rätt är hon 100% padda? :P

LaSadie
0

japp!

Thaeri
0

Alla katter har ett underliggande mönster, en solid katt har bara fått sitt mönster "övermålat".

Den röda grundfärgen täcker ganska dåligt, den fungerar mer som lasyr, så därför har i princip alla röda och väldigt många crème katter spökmönster, dvs mönstret syns igenom det solida. Det kan hända även när det är svart som är grundfärg, men där brukar skillnaden mellan solid med spökmönster och verkligt mönstrad vara större.

Men hon är ju padda, och på de blå delarna syns det tydligt att hon är solid Glad

Vixxen
0

Jättefin! Blåsköldpaddsfärgad med vitt! Glad

Fridborg
0

#6 Åh, väldigt bra beskrivet, tack! :)

#7 Är det säkert att säga att hon har ett relativt unikt utseende? :P

EddaM
0

Det finns många blåsködpaddor men de är alla unika, vet ingen som ser exakt ut som en annan även om det finns de som är lika.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Fridborg
0

#9 Det var meningen att jag skulle få skryta lite över hur fin teckning i ansiktet jag tycker hon har :P

Vixxen
0

# 8 Alla paddor är unika! Det finns nog ingen padda som är exakt likadan i sin färgfördelning som någon annan!

Det jag tyckte om hos din blåpadda var just den jämna uppdelningen av blått och cremé i hennes ansikte! Påminner lite om SVERAK-katten även om den katten är en svart-padda!

Mockfjardingen
0

Blåsköldpadda med vitt! Så söt hon är :))

Fridborg
0

#11 Ja, jag tänkte faktiskt också på den katten! Helt otroligt hur naturen delat av så precist.

Har haft sån tur med hennes temperament, sover hela nätterna och rejsar ingenting och drar inte ner SÅ mycket saker ^^ Förutom igår natt när hon höll på att göra mig galen när det lät som en fågel ute på uteplatsen, då körde hon klorna längst rutan, matte va inte glad.

Fridborg
0

Och #12, Tack! :)