Regntåliga kattmöbler?
Hej!
1 januari flyttade jag och min sambo till en större lägenhet med en stor och trevlig balkong. Nu börjar det ju bli vårväder och jag har beställt kattnät till att näta in balkongen med så att katterna kan få sola och känna vinden i pälsen.
Jag hade tänkt ställa ut deras favorit-klösträd där, men det är ju ett vanligt klösträd man kan köpa lite varstans, inklätt i ett lite "pälsigt" mjukt tyg, ni vet. Den kommer förmodligen inte kunna stå där ute de dagar det regnar. Och risken med att flytta den in och ut är ju att man en dag glömmer den ute och det börjar regna när man inte är hemma. Så jag vill gärna ha något stationärt och vattentåligt, sas.
Vad har ni för kattmöbler på balkongen?
/Anneli

Kika efter ett par rediga björkstammar att möblera med! Det kan bli riktigt snyggt och är klösvänligt och vattentåligt. Ja alltså inte nödvändigtvis jättetjocka stammar, utan kanske drygt 1 dm i diameter.

Jag tänkte också sätta ett klösträd på balkongen, men hade samma problem som du.. Nu har jag istället bestämt mig för att köpa en tålig "bokhylla" att sätta ut. På det sättet kan man få plats över, och katterna kan ligga på kuddar som är lätta att ta in. Om de verkar vilja ha nåt att just klösa på så sätter jag upp en mindre klösbräda!
Biltema har enkla billiga trähyllor som du kan ha på balkongen. Du behöver inte behandla dem, kanske bara olja in med matolja. Å andra sidan, så är de så billiga, så du kan kasta dem när de blivit för trista.
http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Hyllor/Trahylla-28403/
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vilka bra tips! Super! 
/Anneli
Den har jag för mig fanns på Ikea förut. MEn den är nog inte regntålig…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....