Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 7740 ggr
[Golgadoth]
0

Pannkakor

Äter era katter pannkakor? :)

Linnslins
0

Vår äldsta katt tycker bara om torrfoder, kan äta ytterst lite mjukmat. Det spelar ingen roll vad vi erbjuder honom, han äter det inte. Vilket jag tycker är bra, för då behöver jag inte oroa mig för att han äter något olämpligt.

Kattungen däremot står och tigger mat när vi äter. Vi åt just pannakaka, visserligen tjockpannkaka med bacon, en dag. Då kom han springande, slängde sig upp i soffan och rusade rakt fram till min tallrik och försökte äta…. Det händer att han får pyttesmå smakbitar av viss mat. då pratar vi om en halv lillfingernagel om ens det. Jag tror nämligen inte att det är bra för katten att äta vår mat.

[Emma--]
0

Jag har inte prövat ge katterna det och jag lär nog inte pröva heller. Mina råttor älskar det dock ;P

IceJossan
0

Japp, det är så gott så gott!

noir
0

på sommaren så brukar vi äta pannkakor hos min svärmor ute på landet. En av hennes katter älskar att sitta i knät så hon satt i mitt knä och små barnen som var vrålhungriga satt och åt på det första pannkakorna. vad tror ni händer? katten snor åt sig en pannkaka, ingen hinner reagera förens hon tuggar glatt på pannkakan som nu också sitter i mitt knä.. ;D

Anmaja
0

Min Lussekatt äter det mesta, men av min mat får han bara pyttipytti lite. Och han är nöjd med smakprovet. Glad

Pannkakor göra jag sällan och aldrig traditionella med mjöl o socker, bara LCHF-plättar och dem gillar han också.

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Mandusius
0

det är så gott så;)

Har även en katt som har älskat jordgubbsylt:P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Sehvrin
0

Jag har inte ätit pankakor sen jag fick katterna (är inte så förtjust i det) så jag har ingen aning om katterna äter det. Däremot är en av mina katter förtjust i bröd, särskilt hemmabakat (fast det kan vara att de bara fått smaka det, det bröd jag köper är ju redan ferdigskivat, så det blir inga direkta smulor där)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Imitra
1

jag kanske är sträng eller så, men jag ger inte mina katter nån "människomat" alls. Det klarar dom sig bättre utan

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

starcatcher
0

Har en liten kille som är helt galen i pannkaka, haha! De andra två är inte så förtjusta, men just han kan döda för en liten bit allså!

[Golgadoth]
0

#1 Haha, vad gulligt. Nej katter ska ju egentligen äta "deras" mat, men om det är dåligt för dom att äta "våran" mat vet jag inte..:)

#2 Hahah! :D

#3 :D

#4 hahaha, så himla sött :) man blir ju lite förvånad nästan över att dom gör så, det är nog inte så vanligt att katter äter pannkakor ju.

#5  Åh, då får han ju nyttig mat också ;D jag försöker också äta efter lchf, men det är crap för mig, haha

#6 Oj, det var ovanligt! :P

#7 ojdå..(:

#8 ja visst gör dom^^ det är ju helt och hållet upp till ägarna om dom vill ge sin katt/katter människomat eller ej. :)

#9 haha :D undrar varför vissa katter är så :) kanske är för att det är mjölk i?

Hawknestgrove
0

väldigt gott….. liksom apelsinmarmelad och honung  hälsar Arne….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....