Det skär i hjärtat...
Min Tusse sitter ofta i fönstret och tittar och jamar. Känns som han vill ut.. Baloo bryr sig inte och verkar trivas jättebra att vara innekatt, bekväm kisse som älskar soffan. Tusse kan sitta läänge i fönstret. Skär i hjätat… borde vi ha valt en annan kisse på katthemmet? Skulle min pojke ha fått bo hos någon som han kunde ha varit ute hos? Vi har inte möljighet eller lust att släppa dem ute då vi bor vid en mycket trafikerad väg. I fratiden ska vi förhoppningsvis flytta ut längre ut på landet men jag vill inte släppa ut de ändå. Katterna får vara ute i sele minst en gång i veckan, de vill inte vara ute så länge..
Älskade Tussepojken
Jag tycker attt du är en utmärkt kattägare som tar stort ansvar genom att ha katterna som innekatter! Han vänjer snart, se till att aktivera honom mycket. Har du möjlighet att näta in balkongen?
Mina katter älskar att sitta i fönstret och titta på folk och djur men är inte alltid sugna på att vara ute. Ha inte dåligt samvete för det. Min ena hane älskar att titta på folk. Han sitter ofta och bara tittar i fönster där det rör sig mycket människor. Han kan till och med följa vissa genom att byta rum och fönster ibland om de är intressanta.
#1 #2 tack för era svar. Jag aktiverar de så gott det går och dem aktiverar varandra väldigt bra
Jag kanske bara överdriver pga skillnaden mellan Baloo och Tusse. Ang innätad balkong så har jag pratat med både sambo och mamma (vi hyr från mina föräldrar) och ingen av de är pigg på det.. de tror att det sänker värdet på huset. Fast jag menade att vi sulle fixa det så att det går att ta bort när vi flyttar, utan märken.. Men vi får se..
Ni har inga bilder på snygga "innätningar" som jag kan visa? 
Googla innätade balkonger så får du upp en del tips. Mina katter har en innätad balkong och det var det bästa jag kunde göra! Dom älskar att vara där.
Lycka till med övertalningen!
Det går ju att göra som ramar med när på som man bara sätter dit lite lätt beroende på vilken konstruktion man har på balkongen, som är lätta att ta ner om man flyttar och lämnar inga märken på fastigheten.
Sök på typ "innätad balkong" här på sajten så hittar du nog några trådar med medlemmarnas olika lösningar.
#4 #5 Tack! Ska genast kolla 
Att sitta i fönstret och titta ut är som katt-tv :)
#7 hoppa upp med tassarna mot glaset med? Känns ju som att han vill ut. Igår låg han mycket vid dörren med. Jag är sjuk och nu är det snö så vi kan inte gå ut, han vill inte när det är snö ute..
Finns tillräckligt med utekatter, är den kastrerad?
/Fridaybrew
#9 Japp, båda. Tänker inte släppa ut honom här ändå. Vågar inte ha en utekatt någonstans pga alla risker. Men hade jag bott mitt i skogen/långt ute på landet så kanske, för att han ska vara lyckligare.. Men det är MYCKET tveksamt
#3 Det finns "mjuka" skyddsnät som man kan sätta upp. Dessa är hur enkla som helst att ta ner och borde inte sänka värdet på bostaden.
#10 Fast om du bodde så långt ut på landet så är det en massa andra faror istället som räv, varg, rovfåglar, Lo mm. Skulle aldrig ha katt lös ens på landet, mina går ute med koppel varje dag istället o har gjort en kattgård.
#12 jo det var det jag menade med "så mycket risker".
ja och som sagt, en konstruktion med skyddsnät som är mjukt och mörkt är ju bra och fundera ut som sagt hur ni kan göra den utan åverkan på huset. För det går säkert om du tittar på de inläggen du får fram.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
För att katten sitter i fönstret behöver inte betyda att den vill ut. Alla katter här hemma sitter i fönstret väldigt ofta och dom vill absolut inte ut, jag har testat.