Brutit tassen?
Hej! Har en utekatt född -04, han kom idag hem och vill inte stödja på vänster framtass. Tar man lite så morrar han eller mjaur, så han har helt klart ont (han brukar aldrig "prata" annars eller så bara när han har ont).. Tror ni han kan ha brutit tårna? 
tja..mitt svar är ja något kan vara brutet i tassen. Endast rtg ger säker diagnos
Jag tycker att om katten inte stödjer på benet i morgon och fortfarande inte låter dig ta på benet så borde du gå till veterinären.
Finns ju tyvärr mycket små ben i tassarna som kan gå av :(
Ja, vi ska gå till vetten, men avvaktar till måndag.. :/

varför inte imorgon? Skulle du vilja gå en extra dag med bruten fot?
#3 ju längre du väntar destå större risk är det att skadorna blir större. Känner 2 vars karttungar lyckas bryta något litet ben i tassen. De fick benet gipsat och katten ska vara i stillhet utan möjlighet att hoppa.
Har du försökring så täcker de större delen utan problem.
om tassen blir het och svullnar upp, så vänta inte till i morgon. Jag antar att det är jourkostnaden du vill undvika, och det kan jag förstå. MEn som sagt, svullnar det och blir varmt, så vänta inte. För då kan det ju resultera i att det blir en inflammation som i värsta fall slutar i amputation och då kostar det ännu mer.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#6 Svullnaden är nästan helt borta, dock vill han inte stödja på tassen..
Katter har god läkningsförmåga, vissa skador kan läkas på några få dagar. Risken är då att skadan läker ihop fel och då blir det inte så lätt att fixa det rätt
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Då hade jag nog tagit en tur till farbror vet idag…

Skulle du låta din hund hoppa på tre ben innan du tog han till vetten?? Frågar just för att många bryr sig mindre om katten än hunden. Har du varit där idag??
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#10 Nej det skulle jag inte göra. Ja, för han är ute katt och liknande saker har hänt förut, sen har det gått över.
#11 Så för att katten skadar sig oftare än hunden så bryr du dig inte om att ta katten till veterinär? Trots att det är uppenbart att han har ont…?
Sajtvärd Katter iFokus

Om du nu inte tänker ta honom till veterinären så hoppas jag att han iaf inte får gå ut tills han är helt återställd?
#12 Nej det var inte så jag skrev eller menade.
#13 Självklart inte.

Hur gick det med tassen då?
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
ja, nu borde det ha gått över, om det nu var ofarligt…