Stackars missekatter
Åter en tragisk historia med katter som tvingats leva i misär i åratal. Läs och förfäras.
Jag har ringt och hört efter med polisen om när de ska ta katterna och de skulle väl göra det vad det lider.
Ahhh, blir galen på människor som inte förstår djurens behov och värde, eller i detta fallet fullständigt skiter i det!!!!Hoppas missarna får det gott till slut..
Det är ju nog med folk som inte tar hand om sina djur men tillsmyndigheten är faktiskt nästan lika skyldiga när de lämnar flera katter kvar och sedan blir det lika illa igen. Vi har tagit hand om flera katter från det där stället men nu har jag ingen möjlighet att göra en insats så polisen kommer väl att avliva dem.
FY F***N vilket liv katterna lever där.
Att det finns folk som inte fattar att ta sitt ansvar när dom skaffar katter.
Dom borde inte skaffa katter överhuvud taget!!!
Djurkörkort, OM det ens hjälper?
Hoppas katterna får den hjälp som dom så VÄL behöver!!!
Tidningsartikeln är förstås inte riktigt som verkligheten ser ut för dessa missekatter. Jag har talat med en tjej som åkt förbi stället flera gånger och gett katterna mat och vatten. Det ligger flera döda katter inne i baracken/huset och ikväll hörde hon ljudet som kommer från små kattungar när mamman reser sig från dem så att de tappar taget om tuttarna. Tjejen letade och letade efter kattungarna men lyckades inte hitta dem.De flesta av katterna är tama och vill bli klappade.
Golvet är bemängt med smuts, kafttkiss, kattlortar, allmänt bråte. Gissa vad det luktar! Och i den misären lämnar personalen från länsstyrelsen alla dessa missar och nu har polisen inte tid att göra något åt katterna.
Grannar som ska ge katterna mat anser att katterna har det bra!
Jag funderar på att anmäla både länsstyrelsen och polisen i djurskyddsärende plus polisanmäla både länsstyrelsen och polisen. Inget kommer förstås att bli av dessa anmälningar' men kanske skulle det gå att få uppmärksamhet på hur illa länsstyrelsen och polisen sköter sin arbeten.
I morgon ska jag begära ut alla handlingar som hör till ärendet.
**Grannar som ska ge katterna mat anser att katterna har det bra**
Vad f****N vad är det för grannar :(:(
FY F*********N
Stackars katter alltså
*Gråter*
Hoppas du kan få ut alla handlingar om detta ärende
Mår illa
Lycka till, hoppas du lyckas med ditt jobb?
Håller tassarna
Nu har tjejen som jag skrev om förut hittat kattungarna. De är bara några få dagar gamla. Tjejen tog helt enkelt kattfamiljen därifrån och de ska nu få bo hos en kattvän i eget rum i ett par veckor. Denna kattvän orkar inte ta hand om allt pyssel som det är att ha större kattungar så det är en temporär lösning.
Den mat de får av grannarna är billigaste kattmaten som finns plus mjölk förutom att tjejen brukr ge dem köttfärs. Som vanligt är det engagerade privatpersoner som får ta hand om elände som tillsynsmyndigheterna ställer till.
Jag har alla handlingar så om jag får en e-postadress så kan jag skicka dem.
Det ligger flera döda katter inne i baracken. Mannen som bodde där har nu hämtat en katt som han ändå ska ha?!