Innekatt
Hej!
Kan en innekatt vara ute på sommaren, och sen vara inne i lägenheten på vintern. Utan att katten mår dåligt?

Jag vet inte riktigt men jag skulle tro att om katten skulle få vara ute på sommaren så skulle den längta ut på vintern också..men du kanske har en inglasad eller innätad balkong som katten kan gå ut på, på vintern?
Din katt skulle säkerligen älska att vara ute! Men jag tror inte att den skulle ta så illa upp om den inte fick gå ut som på sommaren om den får gå ut på en balkong eller i sele på vintern..
Men jag är inte säker, någon som vet?
vissa kan ju faktiskt ha katterna ute på sommaren och inne på vintern om dom tex har sommarställe osv. Men mina katter funkar inte detta med. Beror helt på katt till katt. KAn vara rädd att du kanske får problemet att katten bara vill ut hela tiden efter den fått vara ute efter ett tag, då blir det jätte jobbigt kan jag lova. Lycka till :)
i 17 år gjorde vi så med Lucas och det fungerade utan problem. På vintrarna var han ute en stund på ballkongen med det var ju såååå kallt om tassarna.
Jag ska göra lika dant med Trötter och Toker. Kan inte ha dom ute där jag bor permanent för att det är bilvägar precis utanför och jag bor i lägenhet. Men på sommarstället får de springa som de vill. Jag går ut med Toker i sele här hemma. Trötter har inte samma behov utan anpassar sig efter vart vi är.

Ja det fungerade finfint med hittekatten vi hade när jag var yngre, han fick vara ute på landet om somrarna och inne i lägenhet om vinterhalvåret. Han var helnöjd med tillvaron:)
så kul att se när kissarna kommer tillbaka till "stan" igen då sover de nästan 24timmar i sträck av allt spring :)
Min foppa är ute året om …MEN när vi åker på semester blir han innekatt hos min kompis allt från 3-14 dagar i sträck.. ..Precis som om han vet att det bara är så..katter är kloka djur..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/