Kattunge träffar hund.
Hej!
Har haft vår kattunge i 5 veckor.
Hon är glad, frammåt och jätte busig. Min kompis har en kattunge som är några veckor äldre än våran Bella.
Vi pratade om att dom skulle träffas och försöka bli vänner. Hon tog hit sin katt hem till oss. Han gillade inte våran kattunge, han var väldigt arg. Morrade och fräste. Våran katt ville hälsa utan fräs, men han var jätte arg så vi avbröt.
Några dagar senare ville mamma (som har 3 katter som är ca 11 år gamla) att jag skulle ta Bella hem till dom.
Jag gjorde det, det gick bättre.. Lite morrande men dom var ändå inte helt nöjda med situationen. Bella som inte är rädd fast dom morrade ville komma nära. Men jag vågade inte riktigt ifall något skulle hända.
Nu i lördags åkte vi ut till landstället där vi gick i sele på isen. Hon är inte rädd för nya platser och jag tycker det är jätte kul att hon är så frammåt. (Mammas katter gillar inte förändringar.)
I söndags åkte vi hem till svärföräldrarna. Dom har en schäfer bladning som gillar att jaga katter utomhus. Svärmor sa att han inte skulle göra henne illa. Jag var ändå osäker. Jag vill kanske ha hund i framtiden då tänkte jag att lika bra att prova. Höll henne i början och Valle som hunden heter var glad. Satte upp henne i sängen. Hon var lite rädd i början men han tog det väldigt lungt.
Efter 20 minuter sprang hon som en galning och både två lekte med varandra och hon var inte alls rädd.
Jag trodde att det skulle gå bättre att träffa andra katter än Valle. Då Valles enda träff med katter är när han jagar dom. Men det fungerade bra och är jätte glad för det :)
Vad underbart att se =)