Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 953 ggr
MEklund
0

Bortsprungen!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Min kära katt och vän, Charlie, har varit borta i 2 år nu! Jag ger inte upp innan jag hittat honom så börjar med en efterlysning här innan jag går vidare på andra sidor igen. (Har efterlyst honom flera ggr på olika sidor, lappar ute m.m.)

Charlie är en röd(fast i vissa ljus lite mer creme färgad)/vit hankatt. Han är väldigt stor i kroppen och väldigt social. Han pratar gärna tillbaka när man pratar med honom. Envis som en kossa är han också! Vill ALLTID kela och "buffar" på en med huvudet om man inte kelar med honom :)

När han försvann bodde han tillfälligt (under mina studier) hos min syster i Hillared utanför Svenljunga. Tidigare har han/vi bott runtom Borås och Alingsås.

Hur gammal han exakt var vid försvinnandet vet jag inte eftersom han är en hittekatt från början. Han bodde i en busskur utanför där min mormor bor i Alingsås när jag hittade honom. Det var en familj som hade haft honom som sommarkatt och sedan kastat ut honom i samband med flytt fick jag höra av grannarna runtom som matade honom. Bestämde mig då att ta hand om honom istället, så gav honom ett hem och han var verkligen den mest tacksama kisse jag någonsin träffat :)

Med hela denna historien menar jag att han kan ha vandrat precis vart som helst. Kanske in mot Borås igen, eller tillbaka mot Alingsås. Eftersom vi flyttat en del känns det som han kan ha börjat gå mot vilket ställe som helst där vi bott. Troligast är väl att någon tar hand om honom då han verkligen är drömkatten!

Har någon sett honom vid liv eller inte? Snälla, säg till i sådana fall! Får ingen ro innan jag fått reda på vad som hänt min älskade vän :(

Hawknestgrove
0

om du går in på Kattpolisen i Fokus, så får du många tips där…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....