Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6653 ggr
Sessan1
0

morrhår

Vet inte riktigt om det är här denna fråga passar men jag frågar  här iaf!

Min svarta katt har ju fått ett vitt  morrhår på ena sidan. Ser lite roligt ut :) Vad skulle ni göra om era katter skulle få annan färg på ngt  morrhår?

Skulle ni låta det sitta kvar? Han ser faktiskt väldigt rolig ut med ett vitt morrhår bland dom svarta morrhåren :)

Tass/

Sessan1

evamojje
0

självklart ska du låta det sitta kvar. Katter behöver sina morrhår.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Gasoline
0

Då morrhåren är kattens känsel så skulle jag låta den sitta kvar, tänk dig själv att någon tog bort dinna nervtrådar på en bit av kroppen. Nej, men låt den sitta kvar, antar att du älskar den lustiga lilla katten iaf =P

kemikal
0

Jag tycker bara det är intressant. Lillan och Pluto har vita ögonbryn, Kisse svarta, fastän de alla är svarta i pannan. Kindmorrhåren är vita.

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min röda katt har vita morrhår men ett svart! I "ögonbrynen" har han vita men ett svart i varje.

JosephineF
0

Motfråga; skulle någon kunna tänka sig att ta bort ett morrhår för att den ensam i sin färg??????? Låter inte snällt alls!

Sessan1
0

#1, #2, #5

inte så jag menade att ta bort morrhår överhuvud taget! Då missförstog ni mig! Det fattar jag nog oxå att katter behöver sina morrhår! Jag har haft katter i många många år jag oxå, så jag känner alllt till katter jag oxå! INTE så jag menade!

Bara undrade eftersom han då har fått en annan färg på ETT morrhår!

Kanske ställde en DUM fråga, isf ber jag om ursäkt!

Tänkte bara fråga av vänlighet!

Tass från mig

Gasoline
0

#6 Haha, nej, jag bara informerad, man ska inte ta för givet att alla kan det, då det finns många olika slags folk =P Dessutom skrev jag fortsättningen ganska ironisk. Min teori om vadför han har fått ett "vit" morrhår är för att det igentligen är ett tecken på att han börjar bli gammal, dvs, det vita är nog igentligen ljusgrått..

JosephineF
0

Reagerade bara på "Skulle ni låta det sitta kvar?" Klart som korvspad att det skulle få sitta kvar! =)

Sluta säga så, så jag slipper få huvudbry! ;)

Puma77
0

Åh min Thindra hade ett när hon var yngre, var så himla gulligt o hennes kännemärke. Tyvärr tappade hon det någon gång vilket jag tycker e lite synd då jag gillade det.

//Pia

Puma77
0

Hon var då inte ens året när hon tappade det så det var inte åldern där inteFlört Vad det beror på har jag ingen aning om, bra fråga.

//Pia

Sessan1
0

:)) Klart jag ska låta det sitta kvar, inget tal om det :)

Ser så sött ut på ngt sätt!

Tass

Matilda__93
0

Min katt Sixten tappade ett morrhår häromdagen :D Haha, det låg på min säng :D det var jättehårt! Speciellt roten :D .

Pia
0

Creme och röda katter brukar ofta få pigmentfläckar på nos och slemhinnor när de blir äldre, och svarta morrhår, lite pricken över i:et kan man säga:)

kemikal
0

Jag tycker alltid jag hittar morrhår lite här och där. Pluto tyckte ett var himla roligt att leka med, men sen åt han upp det istället…blev lite orolig då de är så styva, men han verkade inte ha problem med det.

Sidentass
0

hi,hiii..då skulle du se vår Spirit! Han har vita morrisar på ena sidan o svarta på den andra, likadant skiljer det sig på håren över ögonen! Och självklart får dom sitta kvar..vi tycker det är sååå charmigt!

Det är Spirit som är här i förgrunden, i bakgrunden figurerar vår Mari.

Sidentass
0

När jag ändå är i den här tråden o surrar kan jag berätta att här samlas det på morrisar som katterna emellanåt tappar. Har dom i en liten ask o har haft funderingar om vad man ska kunna göra av dom..någon tavla av något slag kanske..bara fantasin som inte riktigt infunnit sig..;-)

Gasoline
0

#16 Haha, vilken bra idee. Eller ta ett stort foto av dom och klistra dit morrhåren sedan., Ett fint minne med något av katten på.. Tack för ideen ;)