Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1417 ggr
AnnaMaja0
0

Elektriska katter

Är det någon mer än jag som i den torra vinterluften har problem med att katternas päls blir väääldigt elektrisk? Går ju inte att klappa dom utan att både dom och jag får ett antal stötar. Det nästan sprakar om dom ibland, framförallt dom långhåriga. Det är inte speciellt uppskattat av missarna. Emellanåt tittar dom på mig som om jag vore den som orsakar detta otrevliga. Har testat en gång att spreja dom med en gnutta balsamspray men det funkade inget vidare, dessutom höll katterna på att tvätta ihjäl sig efteråt så det vill jag inte göra om. Kan ju inte heller blöta/fukta min hand varje gång jag ska ge dom en klapp. Har ni några andra tips? Vill ju gärna gosa med missarna :-)

[Highonbluetomorrows]
0

Tass. Det sprakar gott här hemma när jag klappar min äldre katt. Den långhårige lille slipper dock - osäker på vad det beror på..

WinterPrince
0

Här sprakar det också, men bara ibland. Särskilt jobbigt är det med den "nya" katten som fortfarande är lite reserverad och säker på att det är mitt fel att hon får en stöt.

Rumblebee
0

Hmm är väldigt sällan jag får en stöt av mina katter, och då är det alltid små stötar. Men kanske hjälper det att fukta händerna?

AnnaMaja0
0

#1 Märkligt att en av dina katter slipper "spraket"…undrar vad det kan bero på? #2 Ja, det är ju just det att dom rycker till och sedan tittar på en precis som om dom tänker att "vad fasiken gjorde du sådär för". Nu är ju dock mina väl inbodda här hemma, klart det blir extra dumt om man har en "nying" man försöker bli familjär med. #3 Hjälper alldeles säkert att fukta händerna innan, men det känns en smula omständigt :-) Var därför jag undrade om det kanske finns något annat knep att ta till :-)

Torparmor
0

Vad har du på fötterna, vilket golv har du? Har man t ex syntetstrumpor eller golv som isolerar så laddas din kropp ur när du tar i katten

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Fridaybrew
0

Här sprakar det trots att man "grundar" sig med att hålla i ett element.

/Fridaybrew