Fläsk
Slogs bara av en tanke igår, finns det mjukmat med fläsk? Min kille älskar gris av olika slag alla slag men hittar ingen mjukmat med det i.
Är det av nån speciell anledning?
Om jag skulle ge obehandlat kött nån gång (inte den rökta fläskfilén eller skinkan som han normalt får smaka på) ska det frysas eller kokas eller nåt innan?

Våra får råa fläskgrytbitar som vart frysta i tre dagar innan. De tycker dom är mums :) Har f ö inte sett mjukmat med fläsk
Dagens fläskkött är inte farligt. det är väl gamla fördomar som ligger och spökar om att fläskkött kan innehålla trikiner. det är inget att oroa sig för i dagens läge. så länge det inte gäller vildsvinskött, då måste man ta prov på köttet så att det är trikinfritt. Men vem har råd att utfodra med sånt lyxkäk? Vanligt griskött brukar jag fösöka truga på mina monster ibland, vi har en kisse, som nog skulle kunna gilla barf för hon kastar sig med glädje över råa köttbitar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Husse har ett foder med skinka, det är nog det närmaste jag kan komma att jag sett ett blötfoder med fläsk.
Väldigt konstigt egentligen, fläsk är ett bra kött som är mycket rikt på B-vitaminer, en bra fettkälla plus att det är billigt!
Jag köper ofta fläskben eller karréspill till mina katter, det brukar inte kosta mer än 20;- kilot och finns på vanlig mataffär.
Det används säkert mycket som biprodukt i blötfoder.
Det ser säkert inte lika fint ut om det står gris eller fläsk som om det står nöt eller kyckling, säker därför, men vad vet jag.
Du kan ge obehandlat kött direkt ut förpackningen, det behövs ingen förbehandling. Det går ett rykte just nu om att fläskkött skulle kunna innehålla pseudorabies, men det är inte sant eftersom Sverige varit fritt från det sedan 1996. Du behöver helle rinte oroa dig för salmonella, E-coli eller trikiner eftersom allt kött som säljs i Sverige (även importerat) kontrolleras och besiktigas så att det ska vara trikinfritt och nivåerna av olika bakterier ska hållas under ett visst värde. Katter är dessutom mycket tåliga mot dessa bakterier, är köttet inte kraftigt kontaminerat (vilket det inte ska vara om det köpts i butik) så tål katten dessa bakterier eftersom de dör i magen.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Specifics alla våtfoder är baserade på fläsk, men innehåller även annat kött. Snordyrt är det också.

Alla Specifics våtfoder innehåller även fisk som andra eller tredje ingridiens, utom FDW Food Allergy, men det innehöll heller inget fläsk.
Deras organiska foder lyckades jag inte hitta någon innehållsförteckning på.
Eko-maten är fiskfri. Innehåller fläsk, hönsfågelkött, nötkött, ris, vitaminer och mineraler. Måste vara väldigt lite ris (som konsistensgivare?) då maten bara innehåller 3% kolhydater.
Braiga tips ^^
kom just på att killen snodde en skiva fläsk från diskbänken en gång, och inte mådde han dåligt efter det så äta det kommer han absolut att göra. Allt sånt där "fancy" kött är han inte så mycket för.
Organisk mjukmat? Sånt finns det inte här, kanske foderbilen då… Men då ör det ju billigare och enklare att ge fläsk rakt upp och ner som det är.

Plus till Ekomaten då!
Mina får alltid smaka av fläskkött när vi har precis som de får smaka av nötkött. De får även smaka av rådjur och vildsvin.