Behöver lite hjälp.
Jag tycker det ser ut att vara en blå eller svartsilver tigré söt liten kisse du har där.
Har svårt att avgöra på min skärm om katten är svart eller grå/blå, även om jag tycker det lutar åt svart.
Han är grå/vit och lite lite beige/brun typ. Kollade på lite maine coon katter innan och tyckte att jag såg likheter, han är randig på magen grå/vit och har ett märke i pannan.
Har du någon aning om vad mamman är för ras?
Tecknet i pannan har alla mönstrade katter. Mamman ser ut att vara en riktigt fin huskatt. Färgen på din skulle jag säga var bruntigre med vitt
Okej tack så mycket! =D

Rasen är huskatt eftersom ingen av katterna har stamtavla. Det är faktiskt så enkelt :)
Jag säger också bruntigré med vitt, semilånghårig, om Sheldon. Kunde ha varit tabby, det är lite difust eftersom pälsen är lite rufsig, men då hade han bara haft ca 4 tjocka ringar på svansen. Han har fler och smala ringar alltså är han tigrerad.
Hans mammas är blåsköldpadda med vitt. Jag tycker även att hon ser ut att vara mönstrad (det ser man på att morrhårskuddarna är ljusa), men kan du lägga in en bild på henne helt från sidan?
Åh tack för all info! Kan behövas i framtiden :D

Mamman är alltså troligen blåsköldpaddstigré med vitt.

Mamma katt är inte mönstrad utan har bara spökmönster. Hon hade haft en helt annan färgfördelning om hon varit mönstrad.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#11 Hur kan du se det? Jag tycker mig se att hon har ljusa morrhårskuddar iaf.

Det har med färgfödelningen att göra. Visst jag kan ha fel men jag har inte träffat på en mönstrad blåsköldadda som ser ut på det viset. Hade behövt se mer av katten egentligen. Hur de blåa fälten ser ut.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Inte har det med färgfördelningen att göra heller.
Jag vet en katt som var helt röd sånär som på en svartmönstrad fläck på huvudet. Visst var hon svartsköldpaddsagouti pga, hon hade ju rött, svart och det svarta var tydligt mönstrat med flera band på varje strå.
Här har vi en katt med liknande färgfördelning. Hon är mönstrad. http://www.orebrokatthem.com/html2/blanca.html
Har tyvärr inga fler bilder på mamman, men kan se om jag kan fixa!