Ever Clean!
Vilken ever clen tycker ni är bäst? Testade ever clean lavender men upptäckte att när dom kissade och det nådde golvet i kattlådan så var inte klumpen alls så hård som jag hade trott att den skulle vara. Den var mjuk och klibbig som alla andra kattsander. Finns det någon Kattsand som inte är mjuk då kisset hamnar på golvet i kattlådan?
Min åsikt är, att man inte får vara för nitisk med att plocka klumpar. Kör ju också Ec just för tillfället fick en kartong för att testa, Extra strength ärdet jag har. och jag måste säga, att jag märker ingen skillnad kvalitetsmässigt mot olivers. Jag får vänta lite med att plocka klumparna.Plockar två ggr/dag och märker, att de klumpar som är nya är smetiga. De som har satt sig, så att säga, de är lätta att ta vara på
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
kletar sig olivers också om det lägger sig på golvet?
Når kisset botten så har du för lite sand.
#0 Det kan inte vara så att du har för lite sand i lådan? Det ska ju vara mycket sand i så att kisset inte hinner nå botten. Jag använder Ever Clean Extra Strength Unscented och jag har inte varit med om att det fastnar i botten på lådan, och då har jag ändå 2 katter som använder den. Jag gör rent lådan 2 ggr/dag = morgon & kväll. Har en låda med tak i "normalstorlek" och rejält med sand i. Tycker den sanden är superbra, är effektiv mot lukt och det är lätt att hålla rent i lådan då det blir ordentliga, hållbara klumpar.
Jag anväder Ever Clean Multiple Cat och Extra Strength Scented. Är väldigt nöjd. Jag tar ganska mycket sand i varje låda. Sen när jag städar hela lådan behåller jag den "gamla" sanden och lägger i de rena lådorna så inget går till spillo.
jag gör som line 84 och har 10 kg sand i min stora låda. Vad jag menar är att klumparna inte "sätter sig" och blir fasta, om man går på dem med en gång. De måste liksom härda på något sätt.
jag använder ICAs klumpbildande utan parfym.. eller vad man ska säga.. den funkar hur bra som helst.. det blir lätta klumpar att ta bort och den är billig
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Vi har en 10 kg låda med sand i varje kattlåda, om det är nykissat så är det fulllkomligt naturligt att det är kletigt, troligen gäller det samtliga klumpbildande kattsandssorter om man skulle göra en Sverker "plus" undersökning med exakt samma förutsätninger i mängd kiss och tid till skopning.
EC är det vi kör med och kissklumparna är riktigt riktigt hårda man kan skaka på skopan ordentligt så sanden som är ovan på klumparna ramlar av helt så man inte slänger fräsch sand i onödan.
/Fridaybrew
Okej får hälla i mer sand då brukar fylla en 5 kg i lådan men sen när den ena katten krafsar så det blir en stor hög av allt sand och där det är lite sand sen där går den andra katten och kissar och hon e så att hon kraffsar inte i sanden utan på väggarna =) hon e så söt men hon får ju stå där ett tag för att fatta att den inte går att kraffsa över från väggen =)
Jag kör med Canada litter för tillfället vilken är kanon men som med alla sander så måste det få suga åt sig vätan.
Jag har satt en färgad tejpremsa i 2 cm´s bredd runt innerkanten på mina lådor. Nederkanten på tejpen sitter 8 cm från botten och så fyller vi till överkanten. På det sättet vet även barnen att det är dags att fylla på när sanden blottat hela tejpen om inte jag är hemma och håller koll:)
Med minst 8 cm sand ska vätan inte kunna ta sig till botten och kleta.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det var ett smart tips! Här väger jag sanden varje vecka och fyller på till exakt 10 kg. Då vet jag också, hur mycket som går åt. Just nu så är det en förbrukning på 3,5-4 kg i veckan på 4 katter.
#11 det skulle jag aldrig få mina barn (19 o 16 år) att göra om jag är bortrest;) däremot fyller de på upp till sträcket;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
haha skönt att vara barnfri.
. MEn lådan måste ju ändå veckoskuras så jag passar på då.