Godmorgon Måndagen den 14 maj
Inatt har jag haft katt rejv, jag har ju 2 extra katter här på besök till på onsdag och det är mycket bus och löpträning och inatt så slog dom alla rekord *s* som tur e så somnade jag trots detta men när klockan ringde imorse och jag klev upp så vart jag smått chockad över röran och hur möbler hade flyttat på sig under natten, medan 4 katter satt mitt på golvet och alla började frenetiskt att tvätta sig när jag tittade på dom *s* ögontjänare ;-)
Men dom har ju helt klart kul ihop och Strawberrie har blommat upp och busar för fullt och hon och Mojje har antagit en enad front *L* det är ju deras hem ;-).
Annars så känns det rätt bra trots att det är måndag, vet ju att det är en 3 dagars vecka och ser faktiskt fram emot helgen då jag ska måla om köket :-) jobbigt men så kul *s* har velat göra detta länge så det känns mycket bra att vara på G nu.
Annars en vanlig dag med jobb, sjukgymnastik och sedan fika med en kompis.
Så ha en bra dag.
Eva & Mojje & Strawberrie
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
usch måndagar är inte min dag. Ska åka iväg till jobbet nu jag en kort dag men jobbig. Sambon har blivit jätteförkyld och jag känner att jag är på väg att bli det också inte kul för fem öre. Kissarna sitter och tittar på oss och undrar varför inte vi orkar leka.
Toker har varit världens bäta katt i natt och inte skrikit efter att få gå ut en enda gång. Matte är så stolt :D
Trötter har varit den sötaste och legat och värmt husses ben hela natten.
Längtar till på lördag då man är ledig igen.
Å de e mååndagmorgon å mitt huve känns så tungt. Så sjunger en viss Påvel Ramel och det stämmer exakt in på mitt fördömda huve. Tredje dagen med "pannknack".
Jag klev nog upp ur sängen i morse men gick och lade mig igen. Funkar inte att sitta och köra bil med huvudvärk och sedan sitta vid datorn och skriva åtta timmar. Det blev hemma. Har just tagit en liten "tupplur" på soffan tillsammans med min älskade lilla Jomsan. Joppe är ute i regnet någonstans. Ja, det blåser och regnar här i Föglö men det behövs för det är ganska torrt i markerna.
Ha en bra dag med eller utan huvudvärk. Krya på er alla sjuklingar.
Efter en arbetsvecka på sju dagar (i sträck) så tog jag mig en rejäl sovmorgon. Vaknade där runt 14 snåret, somnade före midnatt.
Idag är Vimsan lite slö (konstigt? hon har fått mört både igår och förrgår. Då blir hon slö) Hon har varit ute i regnvädret idag - kom in och såg ut siom ett annat blötdjur - men just nu ligger hon på sängen och sover.