Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1169 ggr
thildatessie
1

Kattägare!

Äntligen! Idag fick vi hämta hem Tusse och Baloo! Två pojkar på ca sju månader. Hemresan gick hyfsat bra även om Baloo inte var helnöjd. Hemma fick Tusse diaree över hela nya klösträdet..  visste att de var lite dåliga i magen pga kastrering,vaccination och stress pga resor men det var ju inte den trevligaste början ;) Nu springer de runt och utforskar huset :) Imorgon får de träffa de andra djuren. Sjukt mysigt med större djur som går runt :) Har marsvin,gerbiler och ödla här hemma och hund hos mamma och pappa så detta var efterlängtat.

Känns underbart!

Pojkarna kommer härifrån: (de hette Melker och Fridolf hos dem)

http://www.djurskydd.com/sida.asp?sida=6_Katt&niva=1

line84
0

Grattis till de nya familjemedlemmarna! Hoppas klösträdet klarar sig.. ;)

thildatessie
0

#2 tack! ska lägga in bild snart :) jadå det klarade sig ;)

[Highonbluetomorrows]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad härligt att du bestämde dig för att ge två hittekatter en ny chans i livet.

Min lille skattekatt hälsar :)

thildatessie
0

Baloo jamar hela tiden. Är det normalt? de har kollat hela huset men fick sova i badrummet inatt (stort) pga diareen och för att vi skulle se hur det funkar med lådorna och för att de skulle våga äta. Annars funkar allt jättebra! När jagkom in och sa godmorgon i morse så ville de gosa och spann för fullt :) Tusse gillar badrummet så han ligger där inne, Baloo går runt och kollar :)

[Highonbluetomorrows]
0

När jamar han?

Om han känner sig otrygg kan han jama för att du ska veta var han är, dvs han vill ha lite sällskap från "mamma". Var det någon annan katt på katthemmet han tydde sig mycket till? Det hade kunnat vara att han ropar på denne borttappade kompis - eller helt enkelt på din andre adopterade katt i huset. Ett tips är att i början (bara några dagar) försöka hålla en jamande katt så mycket sällskap som möjligt, men att sedan inte alltid komma när han jamar så till vida du inte vill lära in att skrikjamande = uppmärksamhet varje gång ;).

thildatessie
1

#5 tack för svaret :) Han går runt och jamar lite då och då. Ibland svarar Tusse, kan vara att han letar efter någon, jag vet inte om han hade någon speciell kompis på hemmet.. Han är lite lugnare nu, ligger uppe och sover:)

Hawknestgrove
1

Gullekissen. Läskigt på ny plats, ju… Måste vänja mig….Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

thildatessie
3

#7 misstänkte det! Nu kelar de för fullt när man kommer. Mina godingar <3 Vad gjorde jag utan katt? ;)

Erina
1

Åh vad roligt att höra Glad !!!! Jätteglad för din och katternas skull!!! Dela gärna med dig av bilder och uppdateringar om hur det går, alltid så kul att läsa Glad

thildatessie
5

Har massa bilder och filmer i mobilen.. ska försöka lägga in de någon dag ;) Dem är underbara! Jag och sambon ville inte gå och lägga oss igår vi bara satt och kollade när de lekte :)