P-piller
Min ena hona började löpa i förrgår och gav henne ett p piller idag för att avbruta löpet. Hur lång tid tar det innan det verkar? Hon ska kastreras nästa månad.
Jag vet bara att jag brukar ge jourkatter som hinner börja löpa en tablett tre dagar på raken för att bryta löpet.

Tack! Stod bara hur man avbröt löp på hund i bipacksedlen.
Passa ordentligt så att hon inte smiter ut nu, löpande katter gör allt för att få träffa en hane.

Bor på tredje våningen i lägenhet och har alltid full koll på dem. ;)
Har du fler katter som är i kastreringsåldern så rekommenderar jag att du kastrerar samtidigt. Har läst fler trådar nu om katter som bråkar som attan när en varit och kastrerat sig och luktar konstigt.

#5 Jag har en hona till men hon är väldigt skygg och man får inte röra henne, dåligt behandlad innan. Ca 8 månader gammal. Har aldrig varit med om det problemet innan.
oj, lilla kissen. Då är det inte kul.Hoppas hon blir så pass, så du kan ta henne med snarast möjligt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#7 Hoppas jag med, hon som löper är tam så det är inga problem med henne. Men den yngre är rädd av sig, man kan klappa henne på nosen lite men inte mer. Och bara jag ingen annan.