oroande födsel..
Hej på er alla duktiga kattmänniskor.Nu behöver jag era råd.Min Agnes Djärfs Ingrid Marie födde igår kväll kl 23,00 en dödfödd unge på dag 67.Sen har det inte hänt ngt mera.Jag känner att det finns kattungar kvar men känner inte att det rör sig längre.
Har talat med vet 3 ggr nu men får bara svaret att avvakta.Hon har inga som helst värkar hon bara tvättar sig frenetiskt överallt.Jag blir så himla orolig och misstänker att dom övriga inte heller lever och det är anledningen till att det inte kommer igång.
Vad tror ni?Laila
Åk in, vad är det för j..vla veterinär. Din katt kan få blodförgiftning eller världens infektion av att ha döda foster i magen. Åk in och kastrera din katt och samtidigt abortera fostren. Det är väldigt svårt och jobbigt för en katt att själv föda fram döda foster.

Du måste åka in antagligen så måste din katt snittas för att få ut kattungarna.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Vore det min katt satt jag redan i bilen på väg in till veterinären för snitt av honan.
Dock tveksamt om jag skulle fara till den veterinären som rekomenderar att avvakta i detta läge.
Stolt ägare till tre La permer
Åk till vet. Håller tummarna att bebisarna fortfarande lever.

veterinären direkt!
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Vi ska åka nu.Tråkigt usch och fy….

hoppas kissungarna klarar sig.
#6 Jättebra att du tar katten till veterinären! Hoppas allt går bra!!

Det kan ju fortfarande finnas levande bebisar. Har en hona hemma som födde sina bebisar med 36 timmars mellanrum. Den första var dödfödd och sen kom det tre till 1 1/2 dygn senare.
Var under veterinärskoll hela tiden, men de kände hjärtslag och hon födde själv sen utan hjälp.
Hoppas du kan berätta vad som hände när du komit hem… Hoppas lilla flickan klarade sig bra, det är huvudsaken.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 varför tycker du att hon ska kastrera katten? Hoppas det går braför er ts!!
#11 För ev risk vid nästa kull att det går likadant.

#12 Bara för att det går dåligt en kull betyder inte att det går dåligt nästa.
eller tvärtom. Första kullen på min hona gick helt perfekt men andra blev snitt med alla tillbehör.
vad jag förstått så är det en raskatt, som man kanske väldigt gärna vill ha en kull av, så hade det varit mion båt och mina åror, så hade jag nog gjort ett försök till om det inte var några problem….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#12 det är nog inte många kattägare som kastrerar för den skull tror jag. håller med #13. sen spelar det för mig ingen roll om det är hus- eller raskatt, riskerna ska ändå övervägas, men man behöver ju inte kastrera det första man gör..

Hur har det gått?
Hej.När vi kom till vet tyckte vet att han kände en kattunge.In på röntgen.Hon var tom!Så det var bara en kattunge.Inte konstigt att jag inte kände att det rörde sig.
Hon beter sig jätte märkligt nu.Ligger under täcket på huk och spinner med en frånvarande blick,gräver frenetiskt.
Är lite orolig att hon ska få mjölkstockning.Visste jag ngn kattunge som behövde en amma skulle jag ta hit den till henne om hon nu tar till sig den det kan man ju aldrig veta.
Vet tyckte jag skulle para om henne så fort som möjligt.Själv tänkte jag tvärtom att hon skulle få vila ett tag nu.Vad hade ni gjort?
Min rex hona kommer inte i löp alls så henne ska jag också ta till vet.Hon har bara löpt en gång.
Tack för att ni bryr er./Laila

Skönt att ni inte behövde öppna henne.
Hon har säkert eftervärkar och lite ont.
jag skulle avvakta och se när hon löper om.Löper hon om väldigt snabbt skulle jag vänta ett löp och sen para om henne.
Varför ska du ta cornish honon till vet.Det finns honor som bara löper en gång om året.Hur gammal är honan och när löpte hon?
Vissa honor löper inte om det finns andra i högre rang som är fertila.
Hej igen.
Ja det var skönt att dom inte behövde öppna henne.Alva min rex har bara löpt 1 gång hon är född 09.Men jag mistänker precis som du skrev med andra i högre rang,för siamesen är mkt högre i rang än henne.

Det kan hjälpa att separera på dem ett tag. Då kanske löpet kommer igång.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Ja jag har funderat på det för siamesen är väldigt bestämmande över henne.Men jag vet inte hur jag skulle göra det i praktiken.

Skicka den kattan som du vill ha i löp til hankatten.
Ja det kan jag ju göra.Ska prata med min uppfödare om hon vet ngn hane hon kan komma till.