Kontaktannonser
Titt som tätt ser man på Blocket kattkontaktannonser, nån som söker en stilig hane till sin vackra underbara hona.
På ICA en gång såg jag på anslagstavlan att nån satt upp en lapp där det stod ungefär nått liknande. Jag rev bort alla tel.nr lappar och hoppades att annonsören fattade piken ;)
Gissa om jag blev paff nu när jag går in på vår djurskyddssida på facebook och en tjej har lagt ut bild på sin fina Maine coon (med stamtavla) och söker en hane till henne. Om han har stamtavla eller inte spelar ingen roll men helst ska han vara vit eller röd….

men man kan ju inte riva ner andras annonser.. man kan tycka vad man vill, men inte bete sig hursomhelst. ibland undrar jag hur långt kattfolk kan gå för sina åsikters skull..

#1 Håller med.
Det är i så fall bättre att ta kontakt med annonsören och snällt informera vad man bör tänka på när man sysslar med avel.
Stolt ägare till tre La permer
#2 det tycker jag också. med vänlighet kan man komma väldigt långt!
ts, jobbar du för en djurskyddsförening och går ut med att du river ner annonser?
TS, jag tycker det var superbra gjort!
Bra gjort! Jag skulle oxå gjort så men oxå kontaktat personen.
Annonsen fick sitta kvar, tog bort lapparna med telefonnr.
Självklart så får vem som helst annonsera om vad dom vill men sen vad man tycker om det är en annan sak.
Jag uppmuntrar varken huskattavel eller blandrasavel och när det gäller vår facebooksida informerar jag gärna och berättar vad jag tycker. Där kan vem som helst se vem jag är. Men att ringa upp en okänd person som satt upp en lapp på ICA och berätta vad jag tycker om huskattavel, nja det gör jag nog inte.
Riva nummerlapparna ser jag inget fel med.
Såg en annons på Pekås i Karlstad, minns inte vad som var uppåt väggarna, men där skrev jag en liten hälsning om det.
okej, då ska jag prova att riva nummerlapparna på alla annonser där de säljer katter som jag inte tycker är fina, eller för dyra, eller nåt annan som inte passar mig.. kan bli kul att se reaktionerna på folk :) och sen hänvisar jag till detta forum och jag kanske får en klapp på axeln? 
Jag kan tänka mig att det är svårt för annonsören att fatta faktiskt. Och det enda som eventuellt kan hjälpa är just att informera. Annars blir det väl egentligen ganska meningslöst. Annonsören kanske inte alls har koll på problemet med hemlösa. Eller vad som bör göras innan en kull tas för att katterna ska ha en sån stor chans som möjligt att få vara friska. Och hur mycket klokare blir man för att någon förstör ens annons? :)
Ja men gör det. Och påpeka samtidigt att det är väldigt onödigt att avla fram fler, i ditt tycke, fula eller dyra katter.
varför inte göra en färgglad poster som info istället? som ingen kan undgå att se? jag mår illa av hur många "kattmänniskor" tänker och gör. försöker bestämma vad folk får göra och inte. men visst, ser jag fem annonser om ex.vis nfo, så kan jag ju riva ner lapparna, för jag tycker att det avlas för mycket på dem.. undrar om uppfödarna snappar det? sen finns det ju raser somjag inte tycker är snygga ens, och att betala tio tusen för dem? nej, de lapparna river jag också ner.. löjliga exempel? no no, lika löjligt som att riva ner huskattavlarnas lappar. de gör nämligen inget olagligt heller.. sen kan man tycka vad man vill. om jag ser någon riva lappar i syfte som ts, då jädrar kommer jag att hojta där så att det kommer att höras milsvid!
kanske ringa farbror polisen om skadegörelse? så heter det säkert inte, men något kan man nog anmäla för ändå..
#11 javisst! och sen säger jag att detta forum tycker att det är jättebra att riva lappar för att man inte tycker om vissa saker här i livet!
#13 men det är ju inte detta forum.. Man kan inte dra alla över en kant.
Det är inte okej att förstöra för andra. Sen spelar det ingen roll att de enligt din åsikt gör fel, de gör inget olagligt. Håller med Lillfjanten i detta fallet.
Nej, dom gör inget olagligt.
Det är inte olagligt att para sina katter hur som helst, det är inte olagligt att annonsera ut huskattungar på Blocket för en hundring, det är inte olagligt att sälja raskattungar utan stamtavla. Det är inte heller olagligt att släppa ut sin katt okastrerad utan ID märkning. Det är inte olagligt att köra ut sin katt i skogen och dumpa den för man tröttnat på den.
Men det är jävligt DUM! Och dumma människor har vi så det räcker och blir över i det här landet.
#16 dumt är det att förstöra för andra och tro att de ska fatta vad man menar istället för att informera dem om läget, okunskap är i regel grunden för dumma beslut. Ja det finns många dumma människor men man behöver inte sjunka till deras nivå för då uppnår man sällan det resultat man är ute efter.
#16 men hur ska annonsören fatta något bara för att alla nummer från annonsen tagits bort? :/ Vilken skillnad gör man då?
Riktigt idiotiskt gjort.. Folk får sätta upp vad dom vill och göra som dom vill, inget olagligt ju.
Sen vad du tycker spelar ingen som helst roll.
Om något ska man väl riva ner hela annonsen
. Så ingen nappar på den..
Skämt åsido.
TS varför skulle hon fatta bara för att du tar bort telefonnummerlapparna? Själv skulle jag tro att många var intresserade… Skriv en liten hälsning, ring eller sätt upp en lapp bredvid annonsen där det står om hur många hemlösa katter det finns osv.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#14 naturligtvis inte, jag överdrev ordentligt, skulle aldrig kunna göra något sådant! 
#20 nja, jag tror inte att det var ett skämt direkt, utan ett litet smygtips :)
#22 nej självklart inte ;)

Finns en sådan annons inne på Blocket nu. I Blekinge under djur köpes. Smilla vill bli mamma!!!!
annonsören kanske har läst den här tråden och tog det säkra före det osäkra.. ;)