Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3321 ggr
nottheonly
0

Tungt

Hej!
En av mina katter verkar andas tungt när hon ligger och sover och ibland för hon lite konstiga ljud, kan inte riktigt beskriva hur det låter.. Vad kan detta bero på? Kan de låta lite konstigt när de ligger och sover som det kan göra när vi människor sover?

Låter era katter när de sover? Glad

Edit: Jag ändrade en del i mitt inlägg då jag har svårt att få ner det jag vill ha sagt och det lät som jag tyckte det hade blivit värre - men det har det inte, utan hon har alltid låtit när hon sovit/vilat. La även dit en fråga på slutet Flört

annzoo
0

Tja en katt kan snarka men om du upplever att problemen blivit värre är det nog inte snarkning i ditt fall. Du bör boka in en tid hos veteinären för att undersöka saken.

elsasputte
0

Vi har en snarkare här hemma, han är 9 år nu och har alltid snarkat när han sovit. Har hållt sig frisk hela livet förutom en vanlig förkylning för nått år sedan.. så jag tror inte det är nån fara å färde int :)

Hur gammal är katten föresten?

Hultan
0

Har katten ansträngd andning även när den är vaken? Sämre ork? Härssjar med öppen mun? Tar i med magen när den andas?

Med sunt förnuft kommer man långt!

nottheonly
0

#1 Jag kanske skrev lite konstigt, men det har inte blivit värre utan hon har alltid låtit när hon har sovit. Men jag har alltid undrat om det är normalt eller inte, men om det blir värre så tar jag självklart kontakt med vetrinär. Ska nog även tillägga att hon låter inte hela tiden när hon sover men då och då Glad

#2 Nej jag tror inte heller det är någon fara, för hon verkar ju inte bry sig om man säger så. Hon är 2, blir 3 detta år i november Glad

Kanske kan tillägga också att när vi kastrerade henne så tyckte vetrinären att hon var lite överviktig..

pip89
0

våran katt mindy som fyller 4 år i år börjar alltid snarka på vintern, då låter hon lite som en slags  dammsugare ^^ men sen framåt våren går det över :) det är bara hon som snarkar, ingen annan. mycket charmigt Kyss

nottheonly
0

#3 Nej, jag har inte uppmärksammat att hon har andats tungt när hon har varit vaken. Jag brukar tänka på det ibland när hon tillexempel ligger brevid mig då kan jag tycka hon andas tungt, men inte annars. Hon brukar låta lite "anfådd" efter spring och bus och sånt också men det kanske inte är så jättekonstigt.. 
Hon har inte sämre ork eller något annat av det du frågade..

Får jag fråga vad Härrsjar är för något? haha Glad

#4 Haha ja det låter ganska roligt med djur som riktigt snarkar Flört