Vill någon förbarma sig över denna underbara katt?
Hej!
Vi har en kattunge som inte mår bra i magen, men för övrigt är han fantastisk.
Tyvärr så orkar vi inte mer nu och kommer förmodligen att avliva honom. Det är den finaste katten vi någonsin haft, så go och helt underbar, men efter 3 månader av flaskmatning, kissande i sängar mm så orkar vi inte mer. Vi har två barn och vår tid räcker inte till.
Är det någon där ute som bor i Stockholmsområdet som är en riktig kattvän och som har erfarenhet av att ta hand om en katt som på något sätt har väldigt känslig mage så vill jag mycket hellre att vår älskade lille katt-unge får komma till er än att hans korta liv ska ta slut nu.
Hör av er i så fall till:
ger ni honom mjölkprodukter? Han kan ju vara laktosintolerant..
har ni vart till veterinär med honom för att se om det är något fel på honom?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Får ont i magen när jag läser sådant jag nyss läste "Tyvärr så orkar vi inte mer nu och kommer förmodligen att avliva honom" - INNAN ni ens kollat alla alternativ?! Sätt inte ut en kattannons och ett avlivningshot på samma ställe, tack för det.
Jag förstår att tiden tryter och ni har säkert gjort ett jättebra jobb hittills, vilket ju är superbra. Varför behöver han flaskmatas? Har han inte fått tänder att äta foder med ännu? Hur hittade ni honom? Finns det något katthem som kan ta honom? Fråga gärna på facebook exempelvis jourkatten eller ronnebys hittekatter (beroende på var du bor, men oavsett vilket så har de bra kontakter på sidan) och utveckla då vad hans dåliga mage beror på, lite omständigheter etc, och uteslut avlivningshotet..
Håller Fullständigt med #2
En del flaskuppfödda kattungar kan vara lite känsliga i magen som små. Det hjälper många gånger om man hjälper magen med lite snälla bakterier. Fortiflora eller Canicurpasta brukar funka bra. Varför är kattungen uppfödd med flaska? Vilken mjölkersättning har den fått? Är den avmaskad på rätt sätt? En kattunge på 3 månader ska klara sig utan mjölkersättnig. Den behöver riktig mat.
Jag bor tyvärr nere i Skåne, annars hade jag gärna tagit emot den.
Avlivningshot är väll inte tillåtet här på sidan? Inte heller annonser? Eller har jag fått allt om bakfoten?
#5 det ska väl du som Medarbetare veta :) länkar till annonser och avlivningshot är inte tillåtet.

Det finns mycket att göra för en katt som är dålig i magen. Gå till veterinären och kolla upp om han är allergisk mot något som fisk, kyckling osv. Sedan kan ni ju sätta ut annonser och se om inte en som kan katter kan få honom. Elakt att avliva ett sådant litet liv som NI har skyldigheter att ta hand om! Skaffa inte djur om ni inte är redo att ta hand om dem. De behöver vård och omsorg och kärlek lika mycket som alla andra gör. Ni kan kontakta olika djurskyddsföreningar och katthem och höra med dem. Men ett första steg är ju att kolla upp honom hos veterinären.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#5 skulle föreslå att du låser tråden som brukligt när det kommer såna här trådar, och hänvisa till Katter till salu tråden, och utan avlivningshot..
#8 Tack Lillfjanten. Jag har varit lite smått inaktiv så jag tänkte att det kanske hänt något med reglerna.
Låser tråden med tanke på annonsen och avlivningshotet och hänvisar till katter till salu.