Kattkärlek
Hej på er alla kattälskar :D
Tänkte starta en liten tråd här där ni får berätta lite om vad som är riktigt typiskt era missar :D
Jag har själv min huskatt Bowser som verkligen bara älskar när jag har duschat, han står utanför dörren och väntar på mig och när jag kommer ut och sätter mig i soffan så ska han alltid upp i knät och slicka på näsan och stryka sig över hela mig och så börjar han trampa och gör såna små mysiga kärleksnaffs :D Så himla mysigt! Sen älskar han att komma under täcket och bli klappad :D hihi
Har era katter nåt som är typiskt dom? :D Berätta!
Min ena katt är inte särskilt kelig av sig, men han står ibland och mjölktrampar i flera minuter på saker som är mjuka och som doftar som husse och matte. Exempelvis: om jag tappat en kofta på golvet, om vårt överkast trillat ner etc. Det är väldigt gulligt, just eftersom han beter sig som om han vore så himla tuff. Den enda gången han vill att vi ska klappa honom är när han äter :D. En annan rolig sak med honom är när han tränger in sig i små kartonger eller chipsskålar och försöker sova där, han förstår inte att han blivit en stor tjock katt som inte får plats överallt…
Gulligt också att han rotar fram "leksaker" (pennor, halstabletter, tejprullar och annat man kan hitta) från hyllor och lådor och välter ner dem på golvet, och sedan ligger och tittar på när vår kattunge leker med dem. Han leker aldrig med dem själv. Mycket smart katt för övrigt.
Kattungen lyfter jättemycket på rumpan när man klappar honom, står och gnäller vid dörren oavbrutet när storkatten släpps ut (det går knappt att leka med favoritleksaken, en sekund senare står han vid dörren och gnäller igen) och när storkatten kommer in så får kattungen tokfnatt och börjar springa rundor och hoppa på den äldre katten, som alltid ignorerar honom totalt. Som tur är så har den äldre katten blivit mer och mer innekatt sedan han fick sin lilla kompis :).
Underbara små djur.
Vad som är typiskt Spencer är att han hela tiden ska vara där jag är (första katten jag har haft som varit så mammig) samt att han pratar så oändligt mycket när jag diskar eller vi har gäster. Han älskar att krypa upp under hakan och sova och är envisare än en åsna. Han är orädd, tuff och nyfiken och lyssnar aldrig på vad matte säger om hon inte håller i något ätbart
. Sover gör han på mig eller jämte och han bara måste mjölktrampa och spinna en timme eller två innan vi båda kan sova, sådana är reglerna.
Han älskar att umgås och är en väldigt social katt både när det gäller andra katter, hundar, människor eller ja vad som helst egentligen.
Han och min jourkatt Flora älskar att "pussas" och han kan locka henne till vilka tokigheter som helst