Våra katt!
Vad ska man göra åt sin han katt som är kasterat och han är över 15 år gamla. han har ju tappat alla sina tänder. vad gör man åt detta problem då? Hjälp mig.
Ge honom blötmat och vatten enbart, inget torrfoder.
Mat som han inte behöver tugga.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
1. Tack BusHanna. Vi ger han både och.
Lolly - Klarar han att äta torrfoder?
3. Ja då.
Men vad är då problemet menar du?

Många katter blir tandlösa men klarar ändå att äta torrfoder utan problem. Men det underlättar ju att ge blötmat eftersom det är mer lättätet. Blötmat är dessutom mycket bättre än torrfoder så ge honom mer av det och mindre torrfoder.
Om han magrar av bör ni snabbt ta honom till veterinär, det går jättefort från att en äldre katt börjar tappa vikt tills den är dödssjuk.
om katten har tappat tänderna så är det väl inte mycket att göra åt det.. är det ett problem?

#7 Ja det ses som ett problem av många, men har man varit med om det tidigare eller läst en del om det så vet man att det kan funka utmärkt ändå. Men jag förstår att TS är orolig.
#8 nja, jag vet inte jag.. i en annan tråd där ts erbjuder sig vara kattvakt, så har ts väldigt mycket av djur tydligen, så jag är lite konfunderad över varför detta är en katastrof.
Lillfjanten - TS kanske katten verkar gammal och funderar på om man kanske borde avliva katten när den inte har några tänder.
så kan det vara, men jag är iaf konfundrad 
Klart att man inte ska avliva en katt för att den inte har några tänder, den klarar sig utmärkt utan.
#12 Det vet jag. Och nu vet Lolly det också. 
Hat katten tappat tänderna eller fått dem utdragna?
12. Tack Bushanna.

Hm? :S